Servei Comunitari: Càritas

El Servei Comunitari servei comunitari és una matèria transversal que tot l’alumnat ha d’haver realitzat durant 3r o 4t d’ESO.

La finalitat última del Servei Comunitari és garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

En edicions anteriors, el servei comunitari es va portar a terme a partir de l’organització d’una cursa solidària. La situació econòmica derivada de la pandèmia ens ha fet replantejar també, a més del format, el destí del Servei Comunitari. És per això que enguany Càritas Lloret ha estat l’entitat seleccionada, en un projecte que s’estén durant tot el curs.

Aquest matí l’alumnat de 3r d’ESO ha participat en la xerrada presencial que ha fet l’entitat Càritas. Cada classe ha rebut la visita de la tècnica, Cristina, o de la voluntària, Marta. S’ha explicat l’àmplia tasca que fa Càritas a Lloret i s’ha vinculat amb les activitats que fa l’alumnat des de l’institut: campanyes de recollida d’aliments, difusió del nou rober, cartes escrites enviades als avis de les residències…

Cristina Rupià.