Taller JUUL, QUÈ T’HA PASSAT / 1r d’ESO

Aquest mes de gener i dins el marc del Pla d’Acció Tutorial els alumnes de 1r d’ESO han participat al taller “JUUL, QUÈ T’HA PASSAT”.

A través de la proposta d’activitats dinàmiques on els alumnes esdevenen els principals protagonistes, el taller esdevé un espai de reflexió i discussió grupal on es pot incidir en situacions reals.

L’objectiu és treballar les relacions entre iguals, abordant sobretot les situacions de violència i abús que es produeixen en el grup-aula. Es pretén contribuir a desenvolupar una postura personal crítica i activa que eviti situacions d’abús en un sentit ampli.

La història de Juul és una història molt dura. Fa incidència en com paraules aparentment sense contingut violent poden convertir-se segons el context en que s‘utilitzen en veritables eines de destrucció. Alhora planteja la importància que tenen els altres per a cada persona, sentir-nos pertanyents al grup i com moltes vegades és difícil trobar una via alternativa a l’autoagressió si ens sentim tant sols que creiem que ningú ens voldrà ajudar perquè pensem que ningú ens pot estimar.

L’autor del conte, Gregie de Maeyer, explica que es va inspirar en una notícia terrible, apareguda en un diari, que explicava el suïcidi d’un nen de 13 anys que havia suportat durant molt de temps les burles dels seus companys.

L’explicació del conte va acompanyada per una representació teatral, que permet treballar amb els alumnes la violència escolar.