Ruta geològica per Banyoles de les alumnes de Ciències de la Terra de 1r de Batxillerat

Les alumnes de CTMA de 1r de batxillerat, juntament amb 3 alumnes de Cultura Audiovisual, vam dur a terme una ruta geològica per Banyoles amb bicicleta, per  tal de conèixer millor la geologia de la nostra ciutat.

Vam començar la ruta pedalant fins al Puig de Sant Martirià, on vam poder observar el meravellós paisatge de l’Estany i les muntanyes que ens envolten.  Allà, també vam observar les roques que formen el mirador i la seva composició.

Tot seguit, ens vam aturar a la caseta de fusta, de manera improvisada, ja que s’estava produïnt una extracció d’una espècie  de cloïssa asiàtica, ens van explicar com podia afectar negativament a l’ecosistema lacustre.

Vam seguir la ruta fins als estanyols, el de Can Cisó i l’Estanyol Nou, on ens vam documentar, amb una mica d’història, de la procedència de l’aigua i les seves curiositats.

Propera parada, l’Estanyol del Vilar. Vam comprovar-ne la composició de l’aigua.

Per acabar la ruta, ens vam aturar davant l’Estany. Asseguts en un banc de travertí, vam esmorzar tot explicant com es forma la “pedra de Banyoles”.