La nostra alumna Abril Prim, de 2n d’ESO, guanya la 41a edició del Premi de Relat Breu de Coca-Cola

La nostra alumna Abril Prim, de 2n d’ESO, ha guanyat la 41a edició del Premi de Relat Breu de Coca-Cola. Us copiem la nota de premsa que ha publicat Coca Cola, organitzadora de l’acte:

La 41a edició del Premi de Relat Breu de Coca-Cola ja te guanyadora

• Abril Prim Masó, de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles, ha estat la guanyadora d’aquesta edició del concurs
  • L’acte ha servit per posar en valor la situació de la lectura i l’escriptura en llengua catalana entre els joves i consolidar el compromís de la companyia amb la cultura
  • Aquesta 41a edició del concurs ha reunit un total de 1.987 estudiants de 375 escoles de tot Catalunya

Barcelona, 19 de juny de 2018. Coca-Cola ha celebrat la final de la 41a edició del Premi de Relat Breu al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. L’edició d’enguany ha premiat a Abril Prim Masó de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles. Aquest any, el concurs ha reunit un total de 1.987 estudiants de 375 escoles de tot Catalunya. De tots aquests participants, únicament 18 han passat a la final.

En aquesta ocasió, els relats responien a un tema en comú escollit pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Es tractava d’una fotografia d’una balconada típica del barri de la Barceloneta acompanyada de la frase: “Aquella situació no era sostenible…”

A partir d’aquesta frase, els participants van haver de desenvolupar la seva història.

Un any més, el concurs ha demostrat que el talent del joves no té límits i ha deixat relats que combinen el bon ús de la literatura amb grans tints d’emoció i imaginació. En el cas del relat guanyador ‘Senzillament Insostenible’, Prim escriu sobre la por, la injustícia i la lluita continua per salvar-se a un mateix, amb un ingeni i una tendresa excepcional.

A banda de realitzar l’entrega de premis, durant l’esdeveniment s’ha parlat sobre la importància d’animar als joves a aficionar-se a la lectura i l’escriptura. En aquest sentit, Antoni Bafalluy, Coordinador de Comunicación de l’Àrea Est de Coca-Cola European Partners Iberia, ha destacat que “un dels principals valors de Coca-Cola és la proximitat amb la cultura i la seva aposta pels beneficis que la lectura i l’escriptura aporten als joves”.