Els alumnes d’APD aprenen a fer dietes terapèutiques

Els alumnes d’APD de primer any, en el mòdul de suport domiciliari, hem après les dietes terapèutiques. Podem dir que una dieta terapèutica és l’adaptació de l’alimentació amb l’objectiu de curar, alleugerir o prevenir malalties. A continuació, us explicarem 4 de les dietes que hem practicat en el taller de cuina:

En la dieta pobre en hidrats de carboni vam practicar com fer una macedònia. Vam triar aquest plat perquè en aquesta dieta hem de reduir el consum de carbohidrats i es prohibeixen molts aliments. En canvi, la fruita sempre és bona per a les dietes.

Una dieta pobre en colesterol consisteix en reduir els aliments que contenen colesterol com embotit, cansalada, greixos… treure alcohol. En aquesta dieta, hem d’augmentar el consum de fruites, verdures, oli d’oliva i menjar al forn. Aquí vam practicar com fer pinxos de pollastre amb verdures com tomàquet i  xampinyons.

També vam treballar la dieta tova en la qual vam cuinar la típica truita francesa. Aquesta dieta consisteix en consumir alguns aliments sòlids però amb consistència tova com la truita o la fruita, i també molt d’aliments líquids (sopes o purés) que són fàcils d’ingerir i de preparar. S’haurien d’evitar aliments com pans amb crostes, carns, fruits secs…

Per últim, vam treballar la dieta hipercalòrica en la qual vam practicar a cuinar com fer unes patates braves amb diferents salses. Aquest dieta consisteix en consumir diferents aliments que aportin molts hidrats de carboni com el pa, sucre,cereals,dolços… Es recomana consumir fregits, guisats o salses. També és important no dur una vida sedentària.

dietes