El Punt Avui i el Diari de Girona parlen del projecte TONI

El Punt Avui i el Diari de Girona parlen del projecte Toni i destaquen que les idees dels alumnes ajuden a millorar la ciutat de Girona ja que proporcionen inspiració als tècnics municipals. També destaquen que el nom del projecte és un homenatge a Toni Carmona, antic professor del nostre institut.

Les solucions per a alumnes que no tenen transport gratuït, la reducció de l’espera de visites mèdiques, la creació d’espais d’oci per a joves i un mòbil e-park són algunes de les propostes destacades de la cinquena edició del projecte TONI, Tenim Oportunitats Necessitem Idees, que promou l’emprenedoria entre l’alumnat de 2n, 3r i 4t d’ESO de Banyoles. Enguany, el programa ha rebut divuit iniciatives per millorar la ciutat elaborades als instituts del municipi (Diari de Girona, 17/5/2018).

És un treball de l’assignatura d’emprenedoria que, un cop acabat, presenten en públic. Durant el procés, els alumnes i els seus professors han escoltat els suggeriments dels tècnics i regidors del consistori, que els orienten sobre les mancances o les problemàtiques que tenen detectades. S’anomena projecte TONI, que vol dir Tenim Oportunitats, Necessitem Idees, però en realitat són unes sigles a tall d’homenatge a Toni Carmona, professor de l’institut Pla de l’Estany que va morir fa sis anys (El Punt Avui, 20/5/2018).