El alumnes de 1r de Bat assisteixen a la xerrada “Real Time Sound Recognition”

Dimecres 16 de novembre, els alumnes de 1r de batxillerat del centre van assistir a la xerrada “Real Time Sound Recognition” al Teatre Municipal de Banyoles. Aquesta xerrada és un dels actes de la Setmana de la Ciència d’enguany. Aquesta activitat de divulgació científica anomenada “Ciència en primera persona” és organitzada  pels Centres de Recursos Pedagògics i es realitza de manera simultània a tots els instituts de Catalunya, fent ressò d’algun dels temes centrals de la celebració. Aquest any es celebren l’Any Internacional dels Llegums, l’Any Internacional del Mapa i l’Any Internacional de l’Entesa Mundial.

La xerrada que es va oferir a l’alumnat de Banyoles feia referència a l’Any Internacional del Mapa. L’enginyera en telecomunicacions i professora de la Universitat Ramon Llull de Barcelona,  Rosa Ma Alsina Pagès, va explicar el projecte europeu en el que treballa, DYNAMAP (Dynamic Acoustic Mapping). L’objectiu principal d’aquest projecte és aconseguir un mapa acústic d’una zona que s’actualitzi en temps real, és a dir, que enregistri contínuament el so i aquest es monitoritzi sobre el mapa de la zona. La finalitat d’aquests mapes seria, per exemple, localitzar els punts de contaminació sonora deguda al tràfic a les grans ciutats per llavors poder prendre mesures per a minimitzar-lo.

Inicialment, la conferenciant va descriure la figura dels científics i com és, a trets generals, la tasca investigadora que aquests desenvolupen. Finalment, després de la part més tècnica de la xerrada, va respondre els dubtes que alguns estudiants li van plantejar. En aquest moment la xerrada va aportar anècdotes sobre altres projectes professionals de la doctora que van captar l’atenció dels alumnes.

foto1-xerrada-ciencia