Ciència en primera persona per a alumnes de Batxillerat

Una de les activitats que es duen a terme dins la Setmana de la Ciència és la xerrada organitzada pel Centre de Recursos del Pla de l’Estany, integrada en el cicle “Ciència en primera persona”.

Enguany ens ha explicat la seva experiència la professora de Química Computacional de la UdG, Sílvia Simon, que és també directora de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital.

Els alumnes de batxillerat de Química i Biologia del nostre centre han assistit a la conferència que, amb el títol “Química, però fent servir ordinadors!”, ha tractat diversos temes, com la trajectòria professional de la conferenciant, la recerca que duu a terme sobre l’aromaticitat i la seva aplicació en l’estudi de la mutació de l’ADN, la importància de la divulgació científica i fins i tot consells a l’hora d’enfocar els estudis post-obligatoris.

La conferència, a més, ha tractat, de manera molt amena i entenedora, temes d’enllaç químic i de química quàntica. Una bona manera d’aprendre química!

Banyoles TV s’ha fet ressò d’aquesta activitat: vege-ho aquí.