PV, la revista de l’institut

L’actual revista del nostre centre es diu PV, ja podeu imaginar el per què! El Pau Vila ha tingut gairebé sempre la seva publicació anual, feta per alguns dels seus alumnes. Els darrers anys, la redacció de PV la forma un grup d’alumnes de quart d’ESO que cursen la matèria optativa Revista. En una hora setmanal de classe, aquests estudiants tenen com a objectiu l’elaboració del número anual de la nostra revista allà cap el mes de maig.

PV és una revista magazine; això vol dir que no té uns continguts tancats i predeterminats des de la seva concepció. Tot hi cap si pot ser de l’interès del nostres lectors. I els nostres lectors són l’alumnat, les famílies i tota la comunitat educativa de l’institut. Tampoc som una revista d’actualitat i, per tant, el gènere que hi predomina és el reportatge i l’explicació dels fets més destacables del desenvolupament del curs. La revista és també un anuari i serveix com a recull d’algunes de les millors notícies que s’han generat al Pau Vila.

La nostra identitat com a revista es basa en l’elaboració dels seus continguts. Les notícies que hi publiquem han estat redactades amb rigor; els reportatges intenten tenir certa profunditat; les entrevistes estan fetes amb un mètode. En aquest sentit, el primer trimestre de curs, l’alumnat de la redacció rep una breu formació en gèneres periodístics que hauran de dur a la pràctica durant la redacció.

El resultat el teniu aquí a la web. La vostra lectura és el nostre millor premi. I si dintre d’uns anys torneu a mirar PV i us porta bons records, el nostre objectiu estarà més que assolit.

Generalment es fa una edició en format digital i una versió impresa a final de curs. Totes les aportacions que es vulguin fer sobre els temes al voltant de la vida del nostre centre s’han de comunicar al professorat encarregat d’aquesta assignatura.

Revista PV 2022-2023
Revista PV 1718
Revista PV 2021-2022 Revista PV 2020-2021 Revista PV 2018-2019 Revista PV 2017-2018
Revista PV 1617 Revista PV 1516 Revista PV 1415 Revista PV 1314