L’Institut La Romànica amb la CULTURA CATALANA

L’Institut La Romànica celebra el seu Sant Jordi més cultural!

El divendres 20 d’abril el nostre centre va fer un pas més en la inclusió de la cultura popular catalana en els centres educatius públics, coincidint amb la celebració de la Diada de Sant Jordi.

Durant aquest segon trimestre, l’alumnat d’Educació Visual i Plàstica de 4t d’ESO ha posat en valor la seva creativitat i ha construït els tres primers capgrossos de l’Institut La Romànica. El dia 20 d’abril, coincidint t amb la celebració de la Diada de Sant Jordi al nostre centre, van ser presentats a la nostra comunitat educativa.

Dos alumnes de 4t dESO, l’Àlex Rosales i el Ru Lin, i un de Batxillerat, l’Oscar Romero, van ser els encarregats de portar els capgrossos i donar-los vida el dia de la seva presentació.

Han estat batejats com la ROMA, el NI i el CA (ROMANICA)

Tal i com marca el protocol, els tres capgrossos van ser batejats oficialment per la Colla de Geganters i Grallers de Barberà del Vallès, que ens va acompanyar durant la celebració amb els dos capgrossos massers de Barberà del Vallès, així com el capgròs bomber i el bruixot. Tots els capgrossos junts, acompanyats del compositor i músic salouenc Joan Macias Bonet, van ballar al mig de la pista gran del pati per celebrar el bateig dels nostres capgrossos.

Acompanyant els capgrossos, un bon grup de nois i noies, bàsicament de primer cicle de l’ESO, van presentar a tota la comunitat educativa els tres grups de Ball de Bastons creats a l’institut, de la mà de l’Adrián Ortiz Mera, professor del centre del Departament de Física i Química i actual President de la Coordinadora de Ball de Bastons de Catalunya.

Des del tastet del ball de bastons que es va dur a terme en els tallers del darrer dia de classe del passat mes de desembre, una trentena d’alumnes s’han animat aquest segon trimestre a crear tres grups de ball de bastons que, encapçalats per l’Adrià, han confeccionat el ball de lluïment dels capgrossos, han realitzat dues tipologies de sardanes i han preparat fins a set coreografies de Ball de Bastons.

Després d’haver gaudit d’aquesta mostra de cultura popular catalana, només esperem poder seguir treballant per tal que aquesta iniciativa tingui continuïtat.

FELICITATS PER LA BONA FEINA!!!

La notícia d’aquesta fita ha estat publicada a diversos mitjans de comunicació, com us mostrem per exemple en aquests enllaços i en la nota de premsa dels professors Adrià Ortiz com autor del text i Daniel Mañé com autor de les fotografies:

Comunicat de l’Institut La Romànica (23.04.2018)