Crèdit de síntesi del CFGS Química Ambiental

Al llarg del mes de maig, els alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior de Química Ambiental porten a terme el seu crèdit de síntesi. Consisteix en una important tasca d’anàlisi de l’estat del riu Ripoll a l’alçada del terme municipal de Barberà del Vallès, en què els alumnes apliquen tots els coneixements apresos al llarg dels estudis postobligatoris cursats a l’INS La Romànica.
Els paràmetres que els estudiants analitzen els ajuden a poder classificar la qualitat de les aigües del riu Ripoll. S’estudien paràmetres in situ i, posteriorment, els alumnes agafen mostres que són analitzades als laboratoris del centre amb els equips adequats, per tal de poder conèixer la qualitat de les aigües que estan estudiant.
A banda de la part més analítica o científica del crèdit de síntesi que desenvolupen els alumnes, amb les sortides al riu es treballa la cura de l’entorn i la importància de no fer malbé l’hàbitat que s’està estudiant, inculcant valors de respecte al Medi Ambient.