Premis – Adquisició d’obra del Batxillerat d’Arts Plàstiques

Cada curs s’atorguen els premis-adquisició d’obra als treballs més destacats dels alumnes del batxillerat d’arts plàstiques. Es vol reconèixer la tasca d’aquests alumnes alhora que es forma una col·lecció de les obres més significatives que s’han fet a l’Institut

El premis del curs 2016-2017 s’han donat a Hèctor Abela, Carles Giné, Víctor Palmerín i Ekaitz Sanchez.

Gal·leria d’imatges

Els treballs audiovisuals de l’Hèctor Abela destaquen per la seva poètica personal que gairebé sempre ens evoca estats d’ànims dels protagonistes. La fotografia adquirida per l’institut no és una excepció. L’obra es titula “Sota la boira” , forma part d’una sèrie d’imatges on l’autor n’és el protagonista. Tots els elements que configuren la imatge sumen significat,  l’entorn fotografiat, la composició, la textura, la gamma cromàtica. Es tracta d’un treball molt cuidat on el virtuosisme de l’edició digital  passa desapercebut.

Es vol reconèixer la recerca  pictòrica de Carles Giné adquirint dues obres d’una sèrie més extensa que formava un conjunt de força coherència i interès. Es van fer durant sessions de gran concentració, en les quals, sense partir d’esbossos previs, s´anaven dibuixant les figures sobre taques aplicades desacuradament. El pensament flueix de manera immediata, el quadre surt d’una tacada, sense rectificacions. Les imatges estan disposades en un espai all-over, es a dir, no estan ordenades jeràrquicament i ha desaparegut la idea de part superior i inferior del quadre. Son quadres que es podrien mirar des dels quatre costats doncs se’ls hi anava donant la volta mentre s’anaven pintant.

Víctor Palmerín va mostrar una gran creativitat en vàries disciplines del batxillerat artístic. L’obra adquirida és ara un objecte, un joc de cartes per a jugar en festes amb els amics. Els companys de classe – aquell curs estaven ben avinguts i es van dibuixar molt uns als altres- són caricaturitzats amb humor negre. Palmerín aconsegueix la semblança que demana el retrat amb un dibuix econòmic però molt efectiu, els retratats es reconeixien i es divertien davant la paròdia sarcàstica de les seves personalitats. L’ús de la tablet dona agilitat al procés, permet esborrar fàcilment, provar possibilitats diferents o incloure fotografies. Un exercici de classe s’ha portat al terreny de la intimitat;  la vida i l’institut no tenen perquè estar separats.

L’Ekaitz Sánchez dibuixa. Dibuixa de manera directa i valenta, analítica i positiva, amb plaer, com si el fet de dibuixar fos fàcil. El seu traç àgil  va conformant els objectes, els personatges i els espais amb nitidesa i sensibilitat. Com a mostra del seu treball ens ha deixat alguns apunts del natural i el díptic “la lectura”. Es tracta d’unes imatges simples on la línia, les tintes planes i els espais buits  deixen intuir o configuren una realitat que ell ha depurat.