Ambients d’aprenentatge

Aquest curs 21-22 ens hem endinsat en una nova metodologia basada en què els infants siguin constructors del seu propi aprenentatge, a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys i companyes.

El fet de ser pocs infants, treballar per ambients d’aprenentatge ens permet crear grups heterogenis en quant a edat, nivells d’aprenentatge, interessos i necessitats. Així doncs, tres tardes a la setmana ens deixem guiar pels nostres propis interessos per reforçar tots aquells coneixements apresos a l’aula.

En total tenim tres ambients, Performance, on es treballa amb el cos i s’exploren les possibilitats del mateix; Fer i desfer, on poden experimentar amb diferents materials per crear diferents construccions, investigar què hi ha dins d’aparells d’ús quotidià, fer trencaclosques i creacions artístiques; i Imagina i vola, on es poden desenvolupar diferents rols de la vida quotidiana a la botigueta, el dispensari mèdic, el teatre, etc.

A més de les propostes de cada ambient, les nenes i nens es van trobant un seguit de reptes que han d’anar superant per tal d’anar omplint el “Passaport de reptes” i reflexionar sobre la pràctica que han dut a terme.

Què en diuen les nenes i els nens?

“M’ho he passat molt bé”

“Avui toca ambients!?”

“El que més m’ha agradat, ha estat ajudar als petits a construir una torre”

“He aconseguit construir una casa”

“Ara ja sé que valen les coses i aixì no em prendran el pèl quan vagi a comprar”

“Estic feliç”

“Em sento satisfeta”

“He après a tornar bé el canvi”

“La Janna tenia amigdalitis i li he receptat uns medicaments”

“A la radiografia es veu l’ili trencat, que és l’os de la cadera”

“M’he sentit tranquil”

“Estic orgullosa d’haver aconseguit els tres reptes de la setmana”

“M’ha caigut la torre perquè la base no era prou ample”

“La bala no baixava perquè no hi havia prou inclinació”