Taylor Alison Swift és una cantant i compositora estatunidenca que interpreta música country, pop i indie pop. Va néixer el 13 de desembre del 1989 a Pensilvània i té un germà, l’Austin Swift. Ha publicat 12 àlbums al llarg de la seva vida i ha tingut molt d’èxit, convertint-se en una de les cantants més influents del món. Va prendre la decisió de crear un espectacle que ha suposat molts anys d’esforços, molts àlbums i que és el transcurs de la seva vida. Benvinguts a “The Eras Tour”!
Aquest tour és una gira pensada perquè tots el “swifties”, els fans de la cantant, puguin veure una recopilació de totes les “eres”, que són els àlbums de les fases per les quals ha passat la Taylor, on canta les cançons més famoses i reviu tots els moments d’altres gires anteriors. Els àlbums que canta són “Taylor Swift”, “Fearless”, “Speak Now”, “Red, Folklore”, “Evermore”, “Reputation”, “Lover”, “1989”, “Midnights” i actualment ha publicat el nou àlbum “The Tortured Poets Department” i des de l’espectacle a París ha cantat algunes de les cançons que el componen. A cada show hi havia una cançó sorpresa que era diferent a cada ciutat. Els preus de les entrades han sigut escandalosament cars i molta gent es queixa de l’alt cost de l’espectacle. La vestimenta, els efectes especials i tot el que forma part del concert ha sigut motiu de notícies i ha donat molt a parlar, ja que cada detall estava cuidat a la perfecció. El 29 i 30 de maig han sigut els únics dies que ha actuat a Espanya i ha dit algunes paraules amb castellà: “Encantada de conoceros y bienvenidos a The Eras Tour!” Ha viatjat per tot el món des del 17 de març de 2023 i acabarà la gira el 8 de desembre d’aquest any. També se n’ha fet una pel·lícula de 3 hores aproximades de durada per viure el concert des de casa.

Tots aquests anys i aquesta gira en especial no hagués sigut possible si no fos pels swifties, els fans de la Taylor. Aquests tenen unes tradicions i costums que han complert a tots els llocs als quals la cantant ha actuat. Un d’ells és pintar-se trossos de lletres de les seves cançons als braços o el número 13, el preferit de la cantant i també el dia del seu naixement. L’altra és anar vestit amb temàtica d’alguna era o d’alguna cançó en concret, ja que les cançons que ha anat escrivint amb el pas del temps contenen molts personatges i cada àlbum és representat per un color. I per últim, fer braçalets de l’amistat ha estat una gran tendència arreu del món i es tracta de fer-ne molts i intercanviar-los amb altres fans al concert. Aquesta última tradició va ser inventada a causa que a la cançó “You’re on your own kid”, de l’àlbum midnights, hi ha una part on la Taylor diu “So make that friendship bracelets”, i els fans s’ho van prendre de manera literal i ara ja no hi ha ningú que surti de The Eras Tour amb els braços buits.
Un dels moments estrella del show és quan la Tay-Tay canta la cançó “22” i algun nen o nena afortunat que ha assistit al concert rep el “22 hat” per part de la Taylor davant de tota l’audiència i pot interactuar uns moments amb l’estrella. En el que molta gent ha estat atenta és al xicot de la Taylor, en Travis Kelce, jugador del Chiefs. Ha assistit a molts dels seus concerts i en moltes ocasions la cantant ha vestit colors de l’equip del seu xicot en alguna cançó, ha canviat la lletra de la cançó “Karma” per fer-ne referència i se’ls ha pogut veure en molts moments parlant amorosament després del concert.
Per ella és un concert molt important i cada una de les cançons les canta amb un somriure, ballant i donant-ho tot. Així que sense més dilació, “Welcome to the Eras Tour”!
Bruna Noy

