Visita dels alumnes del CFGM d’IT al MareNostrum 4 i a l’ETSETB

Els alumnes i professorat de 2n curs del CFGM d’Instal·lacions de Telecomunicació van realitzar fa uns dies una sortida al Barcelona Supercomputing Centre (BSC) i a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).

En el BSC (www.bsc.es) van tenir l’oportunitat de visitar el supercomputador MareNostrum 4 que, tot i trobar-se a data del nov’2019 en el lloc 30 del rànquing mundial (www.top500.org), continua sent un dels més potents d’Europa quant a potència de càlcul, i gràcies al qual es pot dur a terme una gran tasca de recerca en molts àmbits científics i tècnics. S’espera a finals de 2020 que arribi MareNostrum 5, una nova actualització del supercomputador que farà que torni a entrar probablement en la llista dels 10 més potents del món. Des d’aquestes línies, es vol agrair l’atenció i explicacions rebudes de l’Oriol Riu.

A l’ETSETB que es troba en el campus Nord de la UPC, van poder visitar el laboratori on els alumnes d’enginyeria de telecomunicacions realitzen les pràctiques de fibra òptica. La visita va ser conduïda per José A. Lázaro qui ens va explicar amb exemples i anècdotes molt interessants els fenòmens de propagació de la llum en la fibra i les seves aplicacions en les comunicacions actuals. Agrair des d’aquí també el temps que ens va dedicar i el bon tracte rebut.