Visita a l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM) per part dels alumnes del CFGS de Manteniment Electrònic

Quanta estona des que et lleves pots estar sense dependre de la tecnologia? T’has parat a pensar mai la de milions de transistors que hi ha en un processador d’ordinador? O com de petit arriba a ser un transistor d’aquests que conformen el nostre telèfon mòbil?

A totes aquestes preguntes i moltes més, vam mirar de trobar resposta els alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) de Manteniment Electrònic en la visita que vam realitzar el passat dijous 15 de desembre a l’Institut de Microelectrònica de Barcelona adscrit al Centre Nacional de Microelectrònica (IMB-CNM) del CSIC (Consell Superior d’Investigacions Científiques) que es troba al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Acabades unes explicacions que ens van portar uns 300 anys enrere, quan les persones cercaven la manera de comunicar-se a distància vam poder visitar un espai únic a Catalunya per les seves dimensions i les condicions de neteja que manté, la Sala Blanca de Micro i Nanofabricació. Aquesta sala és un espai ultranet on gairebé no es troba rastre de pols i que té més de 1.500 metres quadrats dedicats a la fabricació de xips.

L’anomenada ‘sala blanca’ (que ve del francès ‘salle blanche‘) ve a ser el lloc on es fan prototips de xips i circuits integrats, allò que, per la mida que tenen, esdevenen quasi essencials, tot i ser invisibles als ulls: la base dels mòbils, tauletes i ordinadors i de la microelectrònica en general, també present en dispositius mèdics o d’ús domèstic, com ara els audiòfons o les rentadores.

Des d’aquestes línies, donar les gràcies a l’IMB-CNM i el seu personal per la seva acollida, per les explicacions rebudes i, en general, per l’oportunitat de poder visitar unes instal·lacions de primer nivell tecnològic.