Visita dels alumnes de 1r. FM20 al museu Valentí Masachs

El passat dia 28/01 els alumnes de primer curs de mecanització  acompanyats del professor Jordi Brunet van visitar el Museu de Geologia Valentí Masachs, situat a l’EPSEM.

La visita els va permetre relacionar els materials d’ús industrial amb el seu origen en el planeta, ja sigui en forma de minerals, roques o hidrocarburs.

També van poder veure l’efecte que té la llum blanca, la llum UV d’ona curta i la llum UV d’ona llarga sobre la visualització de certs recursos, com ara l’urani i el petroli.

També poder conèixer les aplicacions més habituals d’alguns minerals, així com conèixer les diferències entre els recursos energètics finits i els renovables. I van poder observar els sempre espectaculars fòssils,  i en aquest sentit els impressionants ullals de mamut que conserva el museu,  i la seva comparativa amb un ullal d’elefant africà.  La diferència és abismal.