Visita dels alumnes de 1er d’ASIX als sistemes informàtics d’Althaia

Els alumnes del cicle formatiu d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (ASIX) de l’Institut Lacetània han tingut l’oportunitat única de visitar Althaia, una destacada entitat del sector de la salut, per aprendre sobre transformació digital i seguretat informàtica, tot coneixent com despleguen i estructuren els seus sistemes informàtics.

Amb la participació de destacats professionals del camp, com Pere Guerrero Obis, CIO d’Althaia, Julià, tècnic informàtic, Jordi Castells, i Álvaro, estudiant de 2n SMX Lacetània, els alumnes han explorat diverses àrees d’enfocament, incloent-hi sistemes, aplicacions i alta disponibilitat. Agraïm enormement la dedicació i predisposició per tot l’equip de professionals d’Althaia per facilitar una visita tan enriquidora i interessant. En tot moment han demostrat i practicat un interès a col·laborar amb el teixit local i afavorir un enriquiment col·lectiu.

En la secció de Sistemes, han après sobre la gestió, el disseny d’infraestructures i l’aplicació d’estàndards tecnològics. A la secció d’Aplicacions, s’han introduït en el disseny i el manteniment d’aplicacions per a Android i iOS. La secció de Seguretat i Alta Disponibilitat ha subratllat la importància de col·laborar amb agències especialitzades i establir polítiques robustes de seguretat.

L’enfocament en estratègia ha destacat la importància del coneixement continu i la rigorosa avaluació de noves tecnologies abans de la seva implementació. La seguretat de la informació, incloent-hi dades confidencials, ha estat un tema clau, juntament amb l’atenció prioritària als usuaris i professionals.

En el front tècnic, els alumnes han après sobre els recursos crítics, com el Centre de Processament de Dades (CPD), amb 70/90 TB d’emmagatzematge i tecnologies com VMware, FW Palo Alto i Kubernetes. Les pràctiques de còpia de seguretat, incloent-hi discs, núvol i cinta immutables, han estat un punt focal, juntament amb el desenvolupament d’aplicacions innovadores amb tecnologies com Nuclia d’Iskra.

Aquesta sortida ha proporcionat als alumnes una visió enriquidora de les pràctiques professionals en el camp de la informàtica i la seguretat, reforçant la seva comprensió i preparació per a futures oportunitats laborals.