SIMULACRES CAUSEN PROBLEMES PSICOLÒGICS A L’ALUMNAT DELS ESTAS UNITS

Els simulacres s’han convertit en un fet habitual, però organitzacions contra la violencia armada es mostren preocupades pels efectes psicològics que poden derivar d’aquestes pràctiques.

Diverses localitats dels Estats Units han decidit augmentar la seguretat de les escoles i han implantat botons de pànic portàtils o aplicacions de telèfon mòbil que permeten al professorat comunicar-se entre ells i amb la policia en cas d’emergència i alguns organitzen simulacres.

Els centres han inclòs detectors de metalls, càmeres de seguretat, barreres de vehicles, sistemes d’alarma, classes amb vidre resistent a les bales i sistemes de bloqueig de portes. Es tracta d’inversions de desenes de milers de dòlars.

El botó del pànic, obligatori en molts estats, té una versió moderna que funciona com un telèfon i es pot activar també a través d’una aplicació de mòbil. Els més sofisticats inclouen alertes als ordinadors del professorat, flaixos de llum a les aules i megafonia quan es prem el botó. També pot servir per a baralles o emergències mèdiques.