COM PUC ENCERTAR AMB ELS MEUS ESTUDIS?

La pregunta què és el que voldria estudiar?… ens l’hem fet tots algun cop, però hi ha un moment de l’ESO en què comença a ser important saber o tenir alguna idea d’on voldries anar a parar en un futur.

A vegades pot resultar difícil decidir-se o tenir clar que vols fer, perquè és la decisió que marca l’ofici en el qual molt possiblement acabaràs treballant.

Aquesta decisió és molt positiva, perquè seguir estudiant et garanteix aconseguir nous coneixements i habilitats. Aquestes dues competències són pràcticament imprescindibles per poder seguir avançant i anar creixent.

Alguns consells per poder decidir-te entre uns estudis o uns altres són:

• Decideix què t’agrada més i t’interessa i fes una llista.

Escriu els temes que més et van apassionant durant l’escola i l’institut, així com els treballs que gaudeixes fent i en quines matèries tens millor nota. A partir d’aquí et pots plantejar la primera pregunta: Soc més de números o de lletres?

• Fes una investigació sobre opcions d’estudis disponibles.

Per a això utilitza Internet, els diaris, la televisió i les persones que t’envolten, són les millors fonts d’informació. També és recomanable, consultar en línia els cursos que t’interessen i conèixer les perspectives professionals i tota la informació disponible.

• Consulta el contingut del curs.

Consultar bé el contingut t’ajudarà a veure les matèries que faràs i el tipus d’aprenentatge. Així et pots fer una idea de com serà la formació.

• Assegura’t del cost de l’estudi.

L’assequibilitat és un altre aspecte que has de tenir en compte en decidir el teu curs, com els costos addicionals que es produeixen amb llibres de text, de lectura…

• Opta per una cosa que t’apassioni.

Un cicle o un batxillerat sol durar 2 anys, per tant, ja que ho pots escollir tu, pots decidir-te per una formació que t’agradi i tinguis interès. Si tens motivació per la matèria, et garantirà poder comprendre a fons el temari. Tenint en compte que hi dedicaràs moltes hores estudiant, tant al centre com a casa, si és una cosa que t’agrada et causarà alegria i satisfacció aquest temps.

• Pensa que gairebé la majoría de les decisions sobre els estudis són reversibles.

Vivim en una societat on podem gaudir de l’aprenentatge continu, per tant, no passa res per deixar d’estudiar durant un temps. Tampoc és cap problema tenir una altra idea del que vols estudiar i canviar de carrera.

• No estudiïs cap carrera ni et formis per obligació.

No hauríem d’estudiar una cosa que no ens interessa, només perquè els nostres pares ens ho diguin o pels diners. A la llarga, metres anem estudiant, se’ns farà molt pesat.

Has de saber com és la teva personalitat.

És important saber com som a l’hora de decidir què volem estudiar. Per exemple, si ets una persona tímida, ser reporter o periodista no va gaire amb aquesta personalitat.

També podem fer algun test de vocació professional per Internet d’alguna web que sigui fiable. Uns bons exemples serien: