Alumnes del Lacetània guanyen el Hackathon de “BeFuture! Manresa”

El Manresa Social Hackathon és una competició amb l’objectiu de cercar solucions que facilitin a les persones migrants que resideixen a Manresa fer tots els tràmits necessaris per obtenir cobertura sociolaboral.

A més de la quantitat de tràmits que han de gestionar, el fet que la majoria requereixen consultar diverses fonts, emplenar múltiples formularis, lliurar documents a diferents organismes i un gran nombre de procediments que de vegades exigeixen la presencialitat, fa que tot sigui molt més difícil (dificultat que s’agreuja quan la persona desconeix el funcionament de les institucions locals i no té un coneixement alt de l’idioma).

El repte és ajudar aquestes persones mitjançant una proposta tecnològica que faciliti la gestió d‟aquests requeriments burocràtics. El Manresa Social Hackathon forma part de l´esdeveniment BeFuture! Manresa, una jornada de reflexió i disseminació tecnològica impulsada per la fundació Mobile World Capital Barcelona.

En aquesta competició, estudiants de les institucions Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (UPC), Joviat, Lacetània i Fundació del Convent de Santa Clara han proposat per equips una solució a un repte social actual de Manresa: donar suport a la integració de la població immigrant per garantir la construcció duna societat manresana més pròspera, justa, diversa i inclusiva.

Aquesta competició és l’oportunitat perfecta per demostrar el talent jove de Manresa i posar-lo al servei de les necessitats de la ciutat.

Equips

Els equips han estat formats per estudiants provinents de les diferents institucions participants. El nombre d’integrants de cada equip ha estat d’entre 5 i 7 alumnes.

Del cicle de DAW (Desenvolupament d’aplicacions web) del nostre institut han participat: David Perelló, Daniel Nicolae, Rubén Hernàdez, Mohamed Akhazzan, Joan Puig, Eloi Espel i Jordi Vila.

L’equip guanyador ha estat determinat per un jurat d’experts de l’àmbit empresarial, acadèmic i social. El jurat ha avaluat les diferents propostes i ha seleccionat les millors solucions que contribueixen a solucionar el repte plantejat.

Composició del jurat

• Rosa Giralt, professora d’Enginyeria de Telecomunicacions i Sotsdirector de Comunicació i Estudiantat de l’EPSEM-UPC
  • Xavier Flores, coordinador de l’Estratègia 5G de la Generalitat de Catalunya
  • Pilar Moreno, tutora i professora de Desenvolupament d’Aplicacions Web de l’Institut Lacetània
  • Sergi Sarri, Head of Digital Connectivity de Mobile World Capital Barcelona
  • Representant Escola Joviat
  • REPRESENTANT: Gabriel Prat, director del Patronat de la Fundació Convent de Santa Clara
  • REPRESENTANT: Eduard Martín, CIO i director de Connectivitat Intel·ligent de Mobile World Capital Barcelona
  • REPRESENTANT: Therese Jamaa, vicepresidenta de Huawei Spain

S’han seleccionat com a guanyadores dues de les propostes, després de la deliberació del jurat que ha valorat molt positivament la feina feta per tots els participants. Els alumnes de 2n de DAW que han format part dels equips guanyadors són: David Perelló i Jordi Vila (integrants de l’equip 4) i Joan Puig (integrant de l’equip 2).

A més, s’ha convidat a que es fusionin els 2 grups guanyadors i se’ls ha ofert una beca de 1.500€ per desenvolupar la solució proposada.

Premis

Tots els membres dels equips guanyadors han obtingut com a premi:

• Una entrada per assistir a MWC Barcelona 2023 (valorada en 800€)
  • Un rellotge intel·ligent ‘Huawei Watch Fit’

Ressò mediàtic