Manresada 2020/2021

La Manresada és una gimcana tecnologica que consisteix a donar a conèixer els llocs turístics de Manresa. En aquest cas, els alumnes de primer d’ESO  fan una sèrie d’activitats que engloben: les matemàtiques, les ciències naturals i la tecnologia, el que es coneix com activitats steam, passant per l’aprenentatge dels idiomes,el coneixement de les ciències socials, català, castellà… És una activitat que toca totes les matèries que es fan a l’institut de manera transversal.

Aquesta activitat es fa amb l’ajuda dels Croombooks i els telèfons mòbils. Consisteix en un recorregut amb 5 targetes per diferents llocs turístics de Manresa  i cada targeta els  planteja una activitat i el producte final és crear un Google maps tot situant els diferents llocs turístics que els hi ha tocat.

Aquest any, a diferència del altres, a causa del coronavirus, es fa a l’aula i com a molt surten al pati.Els altres anys l’alumnat sortia per Manresa buscant els llocs turístics que els hi tocava i amb un targetó físic posaven el mòbil a sobre i feien l’activitat virtualment. Anaven per Manresa amb l’app life360, que és un localitzador per saber on estem en tot moment.

És una activitat que agrada molt a l’alumnat ja que combina el joc amb l’aprenentatge.