BAT. Quines matèries hi ha?

Les matèries de Batxillerat es divideixen en comunes, què es cursen en totes les modalitats, matèries de modalitat i optatives.

Et recomanem que abans de fer l’elecció consultis amb la teva família i tutor/a. També disposes del departament d’orientació, de la coordinació de batxillerat i de la coordinació pedagògica del centre per a qualsevol tipus de dubte.

En aquesta pàgina pots trobar informació general referida al Batxillerat.

Distribució horària de les matèries

Matèria 1r Curs 2n Curs
Llengua i literatura catalana  2 h  2 h
Llengua i literatura castellana 2 h 2 h
Llengua estrangera 3 h 3 h
Educació física 2 h
Filosofia 2 h
Història de la filosofia 3 h
Història 3 h
Tutoria 1 h 1 h
Treball de recerca *
Matèria obligada de modalitat 3 4
Matèria de modalitat 1 3 4
Matèria de modalitat 2 3 4
Optativa anual (franja 1) 3
Optatives trimestrals (franja 2) 3
Optatives trimestrals (franja 3) 3
Optatives trimestrals ODS o optativa anual 4
TOTAL hores setmanals  30 h 30 h

Matèries comunes:

Les matèries de primer curs comunes a totes les modalitats són les següents:

• Educació Física
  • Filosofia
  • Llengua Castellana i Literatura I
  • Llengua Catalana i Literatura I
  • Llengua Estrangera I

Les matèries de segon curs comunes a totes les modalitats són les següents:

• Història
  • Història de la Filosofia
  • Llengua Castellana i Literatura II
  • Llengua Catalana i Literatura II
  • Llengua estrangera II

Matèries de modalitat:

MATÈRIES DE MODALITAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA:

A primer curs l’alumnat que opti per la modalitat de ciències i tecnologia ha de cursar obligatòriament Matemàtiques I i a segon curs Matemàtiques II, així com dues matèries més de la modalitat que ha de triar entre les següents:

1r curs 2n curs
Biologia I Biologia II
Dibuix Tècnic I Dibuix Tècnic II
Física I Física II
Geologia i Ciències Ambientals I Geologia i Ciències Ambientals II
Química I Química II
Tecnologia i Enginyeria I Tecnologia i Enginyeria II

MATÈRIES DE MODALITAT D’HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS

A primer curs l’alumnat que opti per la modalitat d’humanitats i ciències socials ha d’escollir obligatòriament entre Llengua i Cultura Llatines I o bé Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials I, i ha de cursar dues matèries de modalitat que ha de triar entre les següents:

1r curs 2n curs
Economia Geografia
Història del Món Contemporani Història de l’Art
Literatura Universal Literatura Castellana
Llengua i Cultura Gregues I Literatura Catalana
Llengua i Cultura Llatines I (si no l’ha escollit com a matèria obligatòria) Llengua i Cultura Gregues II
Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I (si no l’ha escollit com a matèria obligatòria) Llengua i Cultura Llatines II si no l’ha escollit com a matèria obligatòria)
Funcionament de l’Empresa i Disseny de Models de Negoci

Matèries optatives de 1r curs

Hi ha les matèries optatives anuals que s’agrupen en una única franja horària i l’alumnat només pot triar una única matèries de les que s’hi ofereixen.

Les matèries optatives trimestrals s’organitzen en dues franjes horàries, de manera que, cada trimestre, cada alumne o alumna n’ha de fer dues. En acabar el primer curs, cada alumne o alumna haurà cursat una matèria optativa anual i 6 optatives trimestrals.

OPTATIVES ANUALS: (Franja 1)

• Biomedicina
  • Funcionament de l’empresa
  • Món Clàssic
  • Programació
  • Psicologia
  • Segona Llengua Estrangera

OPTATIVES TRIMESTRALS

Cada trimestre s’escull una matèria de cada franja, es pot canviar de matèria i repetir cada trimestre.

FRANJA 2
FRANJA 3
Creació Literària Ciutadania, Política i Dret
Matemàtica Aplicada Comunicació Audiovisual
Problemàtiques Socials Robòtica
Reptes Científics Actuals (Biologia i Geologia) Reptes Científics Actuals (Física i Química)

Matèria d’estada a l’empresa

L’Estada a l’Empresa és una matèria optativa específica del currículum del primer curs de Batxillerat. Té una temporització de 70 hores de durada. S’ofereix a la franja 3 i es cursa en el segon i tercer trimestre.

Els requisits per a poder cursar aquesta matèria són que els estudiants tinguin totes les matèries aprovades del primer trimestre. L’accés a la matèria és per estricte ordre de millor nota.

L’avaluació final d’aquesta matèria és la mitjana aritmètica de les matèries que l’estudiant ha cursat a la franja 3.

Hi ha dues vies d’accés:

1. Llista tancada d’empreses ofertada per l’institut segons la modalitat de Batxillerat.
  2. Contacte amb una empresa aportada pel propi estudiant i validada per l’institut.

L’empresa, l’estudiant i el responsable d’Estada a l’Empresa acorden un horari fora de l’horari lectiu de classes i l’estudiant haurà de notificar periòdicament quines activitats està portant a terme a l’empresa.

Treball de Recerca

Durant el tercer trimestre del 1r curs i els dos primers trimestres del 2n curs, hauràs de realitzar un treball de recerca en el qual analitzaràs un fenomen concret relacionat amb els coneixements estudiats durant el Batxillerat. Per fer-ho, tindràs un dossier informatiu i comptaràs amb l’ajuda d’un professor/a tutor/a que t’assessorarà en la recerca de les dades o la realització de la memòria. La nota del treball de recerca representa un 10% de la qualificació final del cicle.

Tutoria

Tindràs una hora setmanal dedicada a la tutoria de grup, en la qual, a més de realitzar activitats formatives, t’informaran dels acords presos per l’equip docent. A més d’aquestes activitats de grup, t’entrevistaràs amb els tutors/es per tal de poder fer un seguiment individual i ajudar-te a estudiar o a decidir adequadament el teu futur. Els tutors/es també s’entrevistaran amb els teus pares per tal d’informar-los del teu rendiment escolar i comportament i poder decidir i coordinar qualsevol ajuda que puguis necessitar.