Astronomia 3r d’ESO

L’assignatura d’astronomia preveu una trajectòria curricular de 1r a 3r d’ESO, de manera que aquells alumnes que tinguin interès en la matèria puguin cursar-la de forma continuada. També es contempla l’opció de realitzar l’assignatura de forma puntual, només un o dos dels cursos en què s’ofereix. Així doncs, els continguts de cada curs són complementaris entre si, però també es poden estudiar de forma independent. Durant el curs es fa una visita a l’observatori astronòmic del centre, en què els alumnes poden gaudir d’una observació nocturna des del telescopi de l’institut.

L’objectiu de 3r d’ESO és fer un repàs de la història de l’astronomia, des de la Prehistòria fins a la carrera espacial del segle XX que va portar la humanitat a la Lluna. Amb aquesta idea en ment, s’examinen les cultures de l’antiguitat i les seves observacions del cel, posant especial interès en les teories dels pensadors grecs. Després de veure la concepció de l’univers que tenien els pobles precolombins, s’estudien els descobriments i les teories dels astrònoms de l’Edat Moderna i l’Edat Contemporània. A mesura que s’avanca en el temps (i en el temari), es van vinculant aquests descobriments amb la informació que es té avui en dia dels diversos fenòmens celestes. L’objectiu és anar més enllà del Sistema Solar, i explorar altres elements com ara les galàxies, els cúmuls o les nebuloses. I és que aquests coneixements faciliten una millor comprensió de l’univers.