Activitats per aquesta setmana

Aquesta setmana, el dia 28 de maig, és el dia Internacional de l’Acció per a la Salut de les Dones. Des de l’Ajuntament d’Arenys ens proposen un seguit d’activitats que us poden interessar:
Dies 25 i 26 de maig:  a l’instagram de l’Espai Jove pots fer preguntes vinculades a la salut sexual, dependències o qualsevol altre aspecte de la salut. Les respondrà una infermera del CAP. (https://www.instagram.com/espaijovearenysdemar/ )
Dimecres 27 de maig: a les 12h parlarem sobre “Dona, salut i conflictes bèl·lics” amb la Nàdia Ghulam, autora del llibre “El secret del meu turbant”. És una bona oportunitat per a conèixer l’experiència de lluita i resiliència de l’autora, i de fer-li les preguntes que considereu interessants. Aquesta entrevista es podrà seguir en directe a través dels canals de Facebook, Youtube i Twitter de l’Ajuntament d’Arenys de Mar i Ràdio Arenys. ( https://youtu.be/5L-MltVIfD0  )
Dijous 28 de maig: a les 13 h, Marie Curie i la radioactivitat.
Divendres 29 de maig: a les 12 h, Dona, salut i literatura.
I més activitats que podeu veure al cartell de sota. També hi trobareu els enllaços.
D’altra banda, demà dimecres hi ha les xerrades informatives dels nostres cicles formatius. Si t’interessa, apunta-t’hi a la pàgina web.

Sophia Education funds

De cara a poder tractar temes mundials d’interès, vosaltres sols, amb els companys o amb la família, us aportem aquesta web en la que s’hi troben documentals de directors compromesos amb els temes s.XXI i que ajuden a fomentar el diàleg tant l’intern, és a dir, què en penso jo, com l’extern, què en podem compartir amb els nostres amics i familiars.
Esperem ho gaudiu!
Clicant la imatge anireu a la web.
Professora matemàtiques: Núria Bosch

Treball de laboratori dels alumnes de 2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO realitzen les pràctiques de laboratori de física i química per treballar de manera cooperativa i posar de manifest les seves habilitats per tractar els coneixement des del punt de vista pràctic . En aquesta sessió han treballat la Llei de Hooke.

 

 

Veu, sentiment, relació

L’alumnat de 4t d’ESO ha treballat la lectura expressiva alhora que ha conegut el contingut de Terra baixa, d’Àngel Guimerà i ha analitzat les relacions humanes. Us deixem un vídeo de mostra perquè pugueu gaudir de les veus de la Llum Benedico i de la Mariona Mas interpretant el paper de la Marta, la protagonista, en una escena dura i amb molt de sentiment.

 

Matinal de teatre a Barcelona

Els alumnes de 1r de batxillerat varen anar al Teatre Poliorama a veure l’adaptació de l’obra d’Oscar Wilde, La importància de ser Frank. Pels comentaris que se sentien a la sortida, aquesta proposta de farsa musical,  trencadora i agosarada, va sorprendre, agradar i qüestionar al mateix temps. Com indica el subtítol: “Una comèdia trivial per a gent seriosa”.

Passem a quarts de final!

Unes quantes alumnes de 3r i 4t d’ESO han estat seleccionades pel nostre professorat de Llengua Catalana com a lectores destacades. D’aquestes, tres han representat l’Institut al Certamen de Lectura en Veu Alta a la fase de vuitens de final, i han estat seleccionades participar properament a la fase de quarts de final. Hem pogut gaudir de la seva destresa lectora, de la seva compenetració i del seu bon fer. Moltes felicitats!

 

La Maternitat d’Elna

L’alumnat de 4t d’ESO ha llegit La maternitat d’Elna, escrit per Assumpta Montellà, i ha visitat els llocs dels fets guiats per la mateixa autora: la platja d’Argelers, la Maternitat d’Elna i Cotlliure. La crua realitat fa posar la pell de gallina. Han patit, han reflexionat i han après. L’experiència els ha fet créixer i n’estan molt contents.

 

Di NO al ciberacoso

L’alumnat de 2n de batxillerat ha reflexionat sobre l’assetjament a la matèria de Llengua castellana i ha realitzat un seguit de vídeos per denunciar el tema i reflexionar-hi. Us en deixem una mostra.

 

VISITA A L’ARXIU JOAN MARAGALL

L’alumnat de Literatura Catalana vam visitar la casa-arxiu Joan Maragall a Barcelona. El seu nét Pere Maragall ens va endinsar tant en la vida personal com professional d’aquest personatge tan important per la cultura i la llengua de Catalunya.

Jornada a la UAB

Dins del pla d’orientació professional de l’institut, els alumnes de 2n de batxillerat han anat a la UAB per escoltar propostes formatives i anar acotant les seves formacions després del batxillerat. Us deixem una foto de grup.

Concurs Pica lletres 2n d’ESO

En Quim, la Marta i la Ivet són tres alumnes de 2n d’ESO que han participat en el concurs lingüístic Pica lletres després d’haver estat seleccionats d’entre els millors del curs. Es tracta de lletrejar paraules, trobar barbarismes i respondre preguntes sobre una cançó catalana. Els contrincants són alumnes d’un altre centre educatiu de Catalunya. El concurs s’enregistra gràcies a la col·laboració de Ràdio Arenys.  

Ho han fet molt bé i per això els volem felicitar. Així que sapiguem la data d’emissió us la farem saber.

 

Museu Blau

Amb els alumnes de 1r d’ESO B i D hem visitat el Museu de Ciències Naturals de Barcelona per fer el taller Buscant la vida. En el context del nou eix temàtic que hem començat a Biologia i Geologia, primer hem investigat per les sales del museu els diferents grups d’éssers vius i hem reflexionat posteriorment sobre quines paraules defineixen els éssers vius i la vida. Tot seguit els alumnes han representat una d’aquestes paraules fent servir la tècnica del puntillisme i gomets. Us en deixem unes imatges.