Viatge a Malta

Els dies 23, 24 i 25 de maig, l’alumnat de 3r B del curs passat, que enguany està cursant 4t d’ESO, van anar de viatge a l’illa de Malta, acompanyats pel professor Antoni Obiols i un representant del Departament d’Ensenyament.

El  primer dia, després d’instal·lar-nos a l’hotel, vam passejar per la Valletta, la capital de Malta.

L’endemà al matí vam fer una visita guiada a l’antic Palau del Gran Mestre l’Armeria, es poden veure més de 5.000 armadures de l’Orde de Malta.

A la tarda vam fer la presentació del projecte Cota Zero, que vam fer l’any passat amb la professora Núria Gil, a qui volem donar volem donar les gràcies i una forta abraçada.

En concret, l’equip d’investigadors d’Isidor de Našice va fer un seguiment del projecte relacionat amb la reurbanització dels Castells de Pejačević, amb l’objectiu d’investigar la possible contribució de la intervenció al desenvolupament socioeconòmic de la zona de Našice des d’una perspectiva de desenvolupament sostenible, mentre que l’equip d’Arqueòlegs dertosencs de Tortona va observar el projecte denominat “Museogràfic espai Tortosa Cota-0“, una intervenció destinada a recuperar l’entorn de la Catedral de Santa Maria a través de la coberta, restauració i museïtzació del jaciment arqueològic subterrani a la riba del la catedral de Tortosa.

L’últim dia, al matí vam assistir a la clausura de la trobada. Juntament amb els seus professors, els estudiants croats i catalans, vam ser rebuts pels representants de la Comissió Europea i els representants de l’equip de l’ASOC en l’escenari de l’antiga “Sacra Infermeria” dels Cavallers de Malta, un monument històric restaurat gràcies a la UE i ara convertit en un centre de congressos internacional de renom.

Aquí estem amb els companys i companyes de Croàcia, amb qui continuem mantenint contacte.

Ha estat un viatge que ens ha permès conèixer un país nou i practicar la llengua anglesa.

David Ramíriez

Més informació: Spotlight on ASOC EU at the INFORM meeting in Malta. At the School of OPENCOHESION (26/05/2022).