Sortida al Montsant

El passat 25 d’abril, els alumnes de Ciències de la Naturalesa (biologia i geologia) de 3r i 4t d’ESO es van desplaçar a Cornudella del Montsant per a realitzar una sortida curricular al Parc Natural del Montsant. L’objectiu era conèixer aquest espai natural i poder treballar els materials geològics, les activitats extractives,  els ecosistemes i com l’ésser humà els pot afectar.

Durant l’activitat, es van realitzar diverses parades explicatives on els alumnes, amb l’ajuda de diversos materials van treballar els aspectes acordats amb l’empresa. Es va repassar la història geològica del Montsant, els materials geològics presents a l’indret, com identificar-los… Després es va treballar aspectes com la flora autòctona del indret i les seves adaptacions al clima de la zona. També es va parlar de la presència humana i les modificacions i alteracions que l’ésser humà ha provocat en aquell espai natural. També vam poder parlar amb la ermitana de Sant Joan del Codolar, que va exposar la seva experiència vital. Finalment, els alumnes van dinar a Cornudella del Montsant.