Català

Curs 2018-19

Aquest curs, el departament de Llengua catalana de l’institut de Roda de Berà el formem el Roger Estrada, el Josep M. Fortuny, la Núria Rimbau, la Georgina Lleixà i la Roser Rovira.

Les matèries que depenen del nostre departament són :

Llengua Catalana i literatura de 1r a 4t d’ESO, una matèria optativa de 1r de Del Català no en fem un drama i a 3r Cultura Clàssica.

Els criteris d’avaluació de la nostra matèria tenen en compte:

• Proves competencials (amb comprensió lectora, expressió escrita i ortografia i/o gramàtica)
  • Exposicions orals redaccions de diferent tipologia textual diversa presentades puntualment durant cada trimestre
  • Les tasques diàries presentades correctament en el dossier
  • I lactitud de l’alumne a classe i vers la llengua.

Durant el curs, el nostre departament organitza tot un seguit d’activitats per promoure l’ús de la llengua catalana dins de l’àmbit escolar. Les activitats programades per aquest curs són:

• Elaboració d’un programa de ràdio en col·laboració amb la ràdio de Roda de Berà.
  • Sortida al teatre
  • Visita i xerrada d’autors dels llibres de lectura obligatòria
  • Participació en el concurs lingüístic Picalletres
  • Xerrada del Col·legi de Periodistes sobre els mitjans de comunicació i aquesta professió.
  • Ruta literària d’Àngel Guimerà del Vendrell
  • Teatre Tirant lo Blanc de Joanot Martorell
  • Visita a Tàrraco romana (Cultura Clàssica)
  • Visita necròpolis de Tarragona (Cultura Clàssica i Socials)

També participem amb tots els grups en diversos concursos literaris com el Premi Sambori, al Premi de narrativa del Port de Tarragona, el concurs literari Roca Plana de la zona i al Certamen de Lectura en Veu Alta.

El departament també s’ha encarregat del foment de la lectura a través de la coordinació LIC.