Protocols i normativa del centre

Al centre existeixen protocols respecte a l’ús de mòbils i l’ús de portàtils.

ÚS DE MÒBILS

Està prohibit l’ús dels dispositius mòbils al centre i també a les sortides escolars. D’entrada, l’alumnat NO hauria de dur mòbil al centre perquè és un objecte que provoca distraccions i també problemes molt greus (gravacions i fotografies no consentides entre alumnat, al professorat, ciberassetjament,amenaces, …).

Tanmateix, en cas que una família consideri que la seva filla o el seu fill ha de dur el mòbil al damunt per una causa justificada, haurà de sol·licitar-ho per escrit. A principi de curs es facilitarà un document a totes les famílies per tal que manifestin una de les dos opcions següents:

• Que puguin dur el mòbil al centre i per tant hauran de justificar raonadament el perquè.
  • Que manifestin que els seus fills i filles no duran mòbil al centre

En cas que els pares decideixin que els seus fills i filles han de dur el mòbil al centre, l’hauran de deixar obligatòriament al despatx de la Directora a les 8 del matí i l’hauran de recollir a les 14.30 abans de marxar a casa. El mòbil s’haurà de deixar apagat i sense alarmes o notificacions activades.

Si es detecta que un alumne/a no lliura el mòbil a primera hora, se li demanarà que el deixi al despatx de la directora i se li posarà una observació negativa al Gestin. Si es nega a deixar-lo, es sancionarà amb un comunicat contrari a les normes de convivència, es trucarà a la família i se’ls demanarà que es facin càrrec del mòbil del fill.

Si es dóna el cas que els familiars de l’alumne que ha dut el mòbil han manifestat que aquest no durà el mòbil, l’equip directiu o el tutor/a de l’alumne haurà d’informar a casa.

Qualsevol alumne que faci ús del telèfon mòbil dins del recinte escolar (independentment de l’opció escollida) serà sancionat amb un comunicat de disciplina de forma immediata. El centre no es farà responsable de les avaries, trencament, pèrdues, furts o robatoris dels telèfons mòbils dels alumnes.

NORMATIVA D’ÚS DELS ORDINADORS PERSONALS A L’AULA

1. Els alumnes han d’enganxar una etiqueta amb les seves dades (nom, cognoms i grup) a la part de darrere del portàtil sense tapar els forats de ventilació.
  2. Els ordinadors es portaran al centre al matí i els tornaran a casa cada dia.
  3. Els ordinadors han d’arribar al centre amb la bateria carregada al 100%. No es podran carregar al centre.
  4. La personalització de l’ordinador: escriptori, estalvi de pantalla, adhesius externs i d’altres elements hauran de ser respectuosos i ajustar-se a la normativa de convivència del centre.
  5. Cada alumne ha de treballar amb el seu ordinador i no fer servir el del company.
  6. No es pot utilitzar l’ordinador si no hi ha el professor/a a l’aula. Tampoc, entre classe i classe ni als passadissos ni al pati.
  7. L’ordinador s’engegarà només quan ho demani el professor/a, la resta del temps s’haurà de guardar a la motxilla. El mateix succeeix amb tots els perifèrics (ratolí, memòria USB…).
  8. En cap cas es faran tasques amb l’ordinador diferents de les que indiqui el professor.
  9. El professorat pot controlar i revisar els continguts i activitats de l’alumne/a amb l’ordinador.
  10. Els perifèrics (ratolí, llapis de memòria, auriculars…) tan sols es podran fer servir quan el professor ho indiqui.
  11. Els objectius de la càmera s’hauran de tapar amb un adhesiu. Només s’ha d’utilitzar quan ho indiqui el professor/a. Mai s’ha de fotografiar altres persones ni enregistrar la seva veu.
  12. L’ordinador no es pot fer servir per a descarregar música, fotos, vídeos, jocs, xatejar o fer ús de xarxes socials, entrar a portals no educatius… Només si el professor ho diu expressament podem fer una excepció a aquesta norma.
  13. Es sancionarà l’ús inadequat de la xarxa. Queda prohibit l’ús de programari de descàrrega il·legal. Cal tenir en compte que es tracta d’una activitat il·legal que, a més, genera un perjudici directe a tot l’institut en reduir l’ample de banda.
  14. El professor/a retirarà temporalment l’ordinador quan se’n faci un mal ús.
  15. L’alumne/a és el/la responsable del seu ordinador i de vetllar per la seva protecció. Ell/ella ha de prendre les mesures necessàries per evitar el furt, les avaries i els accidents. L’alumnat serà el responsable dels danys que pugui causar en els ordinadors d’altres companys.
  16. Quan hi hagi un problema tècnic, en cap cas es pot interrompre la classe.
  17. En cas de furt de l’ordinador, l’alumne/a i la seva família Hauran de presentar la corresponent denúncia davant dels Mossos d’Esquadra indicant, el més acuradament possible, l’hora exacta del furt i el número de sèrie i faran arribar aquesta denuncia al centre.
  18. La Coordinació TAC de l’institut no fa manteniment dels equips que siguin propietat dels alumnes.
  19. En els casos en què l’alumne/a no faci cas de les instruccions del professor/a o incompleixi alguna de les normes anteriors, se li posarà la falta que correspongui a la gravetat i/o reincidència dels fets. Les sancions per aquestes faltes s’aplicaran segons el que està establert a les Normes d’Organització i Funcionament del Centre.