Serveis digitals

Serveis digitals propis del centre

Actualment el centre disposa d’una aula d’informàtica amb 20 ordinadors. Aquesta aula és comuna per a tot el centre. A més a més, es disposa de dos carros portàtils amb 10 ordinadors cadascun.

El professorat i l’alumnat de 3r d’ESO i de 4t d’ESO disposa d’ordinadors cedits pel Departament d’Educació. El coordinador TIC és l’encarregat de demanar l’ordinador per l’alumnat nou i de la mateixa manera, del professorat. En cas que algun ordinador es trenqui o deixi de funcionar, haurà de comunicar-li-ho al coordinador TIC per tal que faci la gestió oportuna.

Tal com s’indica en la guia de l’alumnat (aprovada per Consell Escolar, setembre 2022), ell mateix és responsable del seu ordinador i ha de vetllar per la seva protecció. L’alumnat ha de prendre les mesures necessàries per evitar el furt, les avaries i els accidents. L’alumnat serà el responsable dels danys que pugui causar en els ordinadors d’altres companys.

Serveis digitals externs

El centre disposa d’una plataforma de gestió i comunicació que s’anomena Gestin. Aquesta plataforma es fa servir per a la comunicació amb les famílies. Des del Gestin es fer un seguiment de la vida lectiva de l’alumnat ( incidències, faltes d’assistència, entrevistes,…) i les famílies poden veure en temps real el seguiment de l’alumnat.

El centre també disposa del web del centre, que centralitza la informació de caire institucional i a més a més, disposa de diferents xarxes socials (Facebook, Instagram i Twitter) en les que es fa difusió sobre informació relativa a la vida diària del centre com són mostres d’activitats i treballs, sortides, tallers, …

A més a més, tant l’alumnat com el professorat disposen d’un compte de Google amb extensió @insrdb.cat, que conté tots els serveis de Google (Classroom, gmail, drives, formularis,…)

Encarregats del procediment d’alta d’usuaris

En cas de tenir problemes per accedir als serveis digitals externs, cal adreçar-se a les següents persones:

• Plataforma Gestin (famílies, alumnes i professorat)🡪 Coordinació pedagògica
  • Compte de Google (alumnat i professorat)🡪Coordinació TIC