Educació Física

Curs 2023-2024

Aquest curs, el departament d’Educació Física de l’institut de Roda de Berà el formem l’Araceli Niubó i el Pau Perelló.

Les matèries que depenen del nostre departament són: Educació Física 1r a 4t d’ESO, una matèria i “Arts escèniques” de 4t d’ESO.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

De 1r a 4t d’ESO i a l’optativa d’Arts Escèniques (4t ESO) els criteris d’avaluació seran els mateixos.

• 70 % Competències bàsiques (Treball a classe durant les sessions pràctiques i a casa amb fitxes, exàmens, murals, exposicions orals, activitats escrites, dossiers, etc.)
  • 30 % Actitud (Material d’EF i comportament)

L’avaluació serà continua i al llarg del curs treballarem les cinc competències específiques de l’àmbit d’educació física:

• Competència específica 1. Adquirir un estil de vida actiu i saludable incorporant la pràctica d’activitats físiques i d’hàbits beneficiosos per a la contribució del benestar físic, mental i social.
  • Competència específica 2. Aplicar la tècnica, la tàctica i l’estratègia vinculades amb els jocs i els esports per a la resolució de situacions motrius.
  • Competència específica 3.  Utilitzar els recursos expressius com a mitjà de relació, comunicació i
    integració social per a l’autoconeixement.
  • Competència específica 4. Planificar activitats físiques a l’entorn de manera sostenible i segura per a l’ocupació i gaudi del temps de lleure.
  • Competència específica 5. Adquirir actituds, valors i habilitats socials en la pràctica d’activitat física i
    esportiva per a la millora de la convivència i la cohesió social.

S’hauran d’assolir les cinc competències específiques.

Criteris de recuperació

No assoliment del trimestre: L’avaluació serà continua, per tant es podrà recuperar en els trimestres següents.

Pendents d’altres cursos: Els alumnes amb un o més cursos pendents d’EF recuperaran la matèria si assoleixen les competències del curs actual.

Els criteris d’avaluació de la nostra matèria tenen en compte:

• Pràctica diària dels alumnes a les sessions
  • Proves esportives i teòriques
  • Les tasques encomanades (fitxes de jocs, d’exercicis i de sessions, treballs, activitats, etc.)
  • L’actitud de l’alumne/a a classe
  • La participació en activitats ludicoesportives al municipi de Roda de Berà.

**En les sessions d’Educació Física és obligatori portar una ampolla d’aigua, la roba esportiva i el necesser.**

Per a  més informació podeu consultar al Classroom de cada curs o enviar un correu electrònic al professorat del Departament d’Educació Física.

Araceli Niubó: araceliniubo@insrdb.cat

Professora de 1r A, 1r B, 1r C, 2n A, 2n B, 2n C i 2nD.

Pau Perelló: pauperello@insrdb.cat

Professor de 3r A, 3r B, 3r C, 3r D, 4t A, 4t B, 4t C i optativa d’Arts Escèniques.