Expressió

En aquest departament hi ha dos seminaris:

  • El de Música (cap de seminari: Cristina Expósito  cristinaexposito@insrdb.cat
  • El de Visual i Plàstica (cap de seminari: Miquel Àngel Merigó  miquelangelmerigo@insrdb.cat

Criteris d’avaluació de música

Criteris d’avaluació 1r ESO:

La nota final del trimestre dels alumnes sense PI es realitzarà tenint en compte els percentatges següents:

-Nota dels exàmens teòrics i pràctics : 70%. L’examen de flauta dolça consistirà en la interpretació d’una peça musical damunt d’una gravació.

-Treball a l’aula, realització dels deures: 10 %

-Actitud: 20%

Criteris d’avaluació 2n ESO:

La nota final del trimestre dels alumnes sense PI es realitzarà tenint en compte els percentatges següents:

-Nota dels exàmens teòrics i pràctics : 70%. L’examen de flauta dolça consistirà en la interpretació d’una peça musical damunt d’una gravació.

-Treball a l’aula, realització dels deures: 10%

-Actitud: 20%

Criteris d’avaluació de visual i plàstica

La matèria de visual i plàstica s’estudia a l’ESO com a matèria comuna 2 hores setmanals a segon i dos més a tercer. A quart es pot cursar com a matèria optativa durant tot el curs en un total de 3 hores setmanals.

Avaluació de 2n i 3r

Les notes s’obtenen de tres apartats :

-Procediments: 50%

Inclou principalment: làmines, dissenys amb ordinador, i altres treballs tridimensionals.

-Continguts: 40%

Inclou exàmens. Si hi ha unitats que no cal fer examen es plantejarà activitats substitutòries, com projectes en grup o individuals.

-Actituds: 10%

Recull la valoració de la puntualitat, l’atenció a les explicacions, el treball, el respecte als companys i al professor, l’autocontrol, i també es considera molt important portar el material necessari (a l’aula no es pot compatir el material, i en cap moment serà una excusa per aixecar-se o parlar).

Els procediments 50%

Làmines, dissenys amb ordinador, i altres treballs tridimensionals

En aquest apartat es parla de làmines referint-se a qualsevol dels tres tipus de procediments: Làmines, dissenys amb ordinador, i altres treballs tridimensionals.

En general les làmines seran avaluades amb una nota sencera de l’1 al 10, sense decimals. Es pot donar el cas de làmines o treballs que per la seva durada o dificultat pot avaluar-se amb nota diferent de 10. Per cada treball individual es comentarà les qüestions claus en què s’ha de tenir més cura, però en general es poden tenir en compte els següents aspectes que sempre es valoraran positivament:

  • La polidesa, neteja general i adequació al que demana l’exercici.

  • L’esforç sostingut més que no pas les habilitats que algú pugui tenir de per si.

  • L’ús apropiat i variat dels materials i les tècniques.

  • La creativitat com a expressió personal i participació activa a l’aula.

Es vetllarà per la puntualitat pel que fa a l’entrega dels treballs. Hi haurà un dia d’entrega de cada làmina o treball. Si no es lliura la làmina el dia acordat, l’alumne haurà d’esperar que el professor li demani els treballs enrederits. Els retards afecten negativament l’avaluació de les làmines.

Les làmines estan en un bloc que s’haurà d’adquirir a consergeria, la resta d’activitats s’arxivaran en una carpeta o funda de plàstic un cop corregides per una posterior valoració si calgués.

Continguts 40%

Controls o qüestionaris

Es realitzen controls en la majoria de unitats didàctiques. En el cas que no es realitzin es pondera la part de procediments amb valors més alts.

Actituds 10%

L’actitud s’avalua de forma negativa recollint informacio que normalment es parella amb la que es recull al GESTIN, aplicació per el control d’assistència i disciplina. En general, es perd nota quan es reincideix negativament en algun dels ítems següents:

  • Puntualitat

  • Autocontrol i atenció a les explicacions

  • Treball

  • Respecte als companys i al professor

Material. Es considera molt important portar el material. Si no es porta, s’incorre en altres ítems com la falta de treball (a l’aula no es pot compatir el material, i en cap moment serà una excusa per aixecar-se o parlar).

MATERIAL 2n

  1. Dossier de làmines Pot adquirir-se a Iddink o Papereria Anna (Roda de Berà).
  2. Llapis, maquineta i goma. Per dibuix tècnic pots utilitzar un llapis dur (2H, 3H o 4H) o un portamines.
  3. Joc d’escaire i cartabó.
  4. Compàs, millor amb rodeta de precisició.
  5. Caixa de colors de fusta, millor amb protecció individual per cops (12).
  6. Retoladors de punta mitja o gruixuda.(12 unitats).
  7. Estisores i cola de barra per retallar i enganxar paper.

ESQUEMA DE LES UNITATS 2n

  1. UD1. Aprendre a mirar. Percepció, figures impossibles.
  2. UD2. Els elements del llenguatge visual. Punt, línia, pla, textura, composició.
  3. UD3. La geometria plana. Traçats fonamentals. Polígons. Escales.
  4. UD4. La representació del cos humà al llarg del temps.
  5. UD5. Representar l’espai. Sistemes de representació tècnica. Construcció de volums.

 

MATERIAL 3r

  1. Dossier de làmines Pot adquirir-se a Iddink o Papereria Anna (Roda de Berà). Pots imprimir el dossier que et compartirà el professor.
  2. Llapis, maquineta i goma. Per dibuix tècnic pots utilitzar un llapis dur (2H, 3H o 4H) o un portamines per el dibuix artístic un llapis 3B.
  3. Joc d’escaire i cartabó.
  4. Compàs, millor amb rodeta de precisició.
  5. Caixa de colors de fusta, millor amb protecció individual per cops (12).
  6. Retoladors de punta mitja o gruixuda.(12 unitats).
  7. Estisores i cola de barra per retallar i enganxar paper.

ESQUEMA DE LES UNITATS 3r

  1. Geometria plana. Aplicacions del teorema de Tales. Tangències. Construcció de triangles (Amb examen)
  2. Llegir imatges. Cartells, còmic, fotonovel·la, cine. (Amb qüestionari)
  3. Gèneres artístics. Bodegó. Retrat de perfil i frontal. Clarobscur.
  4. El que sabem del color. Llum i color. (Amb examen)
  5. Els indicadors de profunditat. La perspectiva cònica.

​Avaluació de 4t

Les notes s’obtenen de tres apartats :

-Procediments: 70%

Inclou principalment: làmines, dissenys amb ordinador, i altres treballs tridimensionals.

-Continguts: 20%

Inclou qüestionaris.

-Actituds: 10%

Recull la valoració de la puntualitat, l’atenció a les explicacions, el treball, el respecte als companys i al professor, l’autocontrol, i també es considera molt important portar el material necessari (a l’aula no es pot compatir el material, i en cap moment serà una excusa per aixecar-se o parlar).

Els procediments 70%

Làmines, dissenys amb ordinador, i altres treballs tridimensionals

En aquest apartat es parla de làmines referint-se a qualsevol dels tres tipus de procediments: Làmines, dissenys amb ordinador, i altres treballs tridimensionals.

En general les làmines seran avaluades amb una nota sencera de l’1 al 10, sense decimals. Es pot donar el cas de làmines o treballs que per la seva durada o dificultat pot avaluar-se amb nota diferent de 10. Per cada treball individual es comentarà les qüestions claus en què s’ha de tenir més cura, però en general es poden tenir en compte els següents aspectes que sempre es valoraran positivament:

  • La polidesa, neteja general i adequació al que demana l’exercici.

  • L’esforç sostingut més que no pas les habilitats que algú pugui tenir de per si.

  • L’ús apropiat i variat dels materials i les tècniques.

  • La creativitat com a expressió personal i participació activa a l’aula.

Es vetllarà per la puntualitat pel que fa a l’entrega dels treballs. Hi haurà un dia d’entrega de cada làmina o treball. Si no es lliura la làmina el dia acordat, l’alumne haurà d’esperar que el professor li demani els treballs enrederits. Els retards afecten negativament l’avaluació de les làmines.

Les làmines estan en un bloc dossier, la resta d’activitats s’arxivaran en una carpeta o funda de plàstic un cop corregides per una posterior valoració si calgués.

Continguts 20%

Qüestionaris

Es realitza un qüestionari cada trimestre .

Actituds 10%

L’actitud s’avalua de forma negativa recollint informacio que normalment es parella amb la que es recull al GESTIN, aplicació per el control d’assistència i disciplina. En general, es perd nota quan es reincideix negativament en algun dels ítems següents:

  • Puntualitat

  • Autocontrol i atenció a les explicacions

  • Treball

  • Respecte als companys i al professor

Material. Es considera molt important portar el material. Si no es porta, s’incorre en altres ítems com la falta de treball (a l’aula no es pot compatir el material, i en cap moment serà una excusa per aixecar-se o parlar).

MATERIAL 3r

  1. Dossier de làmines Pot adquirir-se a Iddink o Papereria Anna (Roda de Berà). Pots imprimir el dossier que et compartirà el professor.
  2. Llapis, maquineta i goma. Per dibuix tècnic pots utilitzar un llapis dur (2H, 3H o 4H) o un portamines per el dibuix artístic un llapis 3B.
  3. Joc d’escaire i cartabó.
  4. Compàs, millor amb rodeta de precisició.
  5. Caixa de colors de fusta, millor amb protecció individual per cops (12).
  6. Retoladors de punta mitja o gruixuda.(12 unitats).
  7. Estisores i cola de barra per retallar i enganxar paper.

​Criteris de recuperació trimestral per tots els cursos

RECUPERACIÓ INDIVIDUAL DELS TRIMESTRES AMB NOTA ENTERA IGUAL O INFERIOR A 4,5 :

Durant el curs, i en el cas dels trimestres individuals amb nota igual o inferior a 4,5 a la alumne/a se li proposarà de realitzar una sèrie d’activitats relacionades amb el trimestre suspès i entregar-les en la data acordada pel professor.

CRITERIS GENERALS DE SUPERACIÓ DE L’ÀREA EL CURS 2023/24 :

Es donarà l’àrea per aprovada si la mitjana ponderada dels tres trimestres resulta una nota superior o igual a 4,5 ( 4,5 sobre 10 ). Sempre però, amb la condició que els trimestres individualment tinguin una nota igual o superior a 4,5.

CRITERIS DE RECUPERACIÓ D’ÀREA A FINAL DE CURS :

En el cas que no s’hagi recuperat els trimestres suspesos, a criteri del professor, l’alumne/a podrà realitzar a final de curs una recuperació personalitzada dels trimestres que tingui suspesos. Es procurarà que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques.

CRITERIS INDIVIDUALS PER ALUMNES AMB DIFICULTATS D’APRENENTATGE:

Si l’alumnat presenta dificultats d’aprenentatge, estiguin aquestes definides o no en un PI (pla individualitzat), el professor pot construir itineraris on pugui transitar de forma no traumàtica i aprofitar el desenvolupament expressiu i el gaudi que suposa la pràctica artística per el seu creixement personal.