La postura del centre davant de vagues d’alumnat

Davant de convocatòries de vagues d’alumnat per part de diferents organitzacions d’estudiants, la postura que adoptarà el centre serà la següent:

1. Aquestes jornades de vaga són convocades pels alumnes, sense que el personal docent i no docent de l’Institut hi prengui part.
  2. En aquestes jornades, cal que totes les famílies tinguin clar que l’Institut segueix el seu horari habitual i que l’alumnat és atès, encara que el nombre sigui reduït, i que també funcionen tots els serveis escolars.
  3. El Decret d’autonomia de Centres (102/2010) regula este fet en el seu article 24 “Així mateix els Centres, poden determinar que, a partir del tercer curs de l’educació secundària obligatòria, les decisions col·lectives adoptades per l’alumnat en relació amb la seva assistència a classe, en exercici del dret de reunió i prèviament comunicades a la direcció del centre i es disposi de la corresponent autorització dels pares, mares o tutors, no tinguin la consideració de falta.”.
  4. L’adhesió a la vaga s’ha de comunicar al Centre. Qualsevol comunicació al Centre s’ha de fer amb un mínim de 48 hores i ha d’incloure, com a mínim, el text de la convocatòria de vaga, organisme que la convoca i període de temps que comprèn. Un cop rebuda la comunicació es convocarà el Consell de Delegats, en el qual s’informa i es decideix si els representants dels estudiants del Centre donen suport al vaga. La decisió d’adherir-se a la vaga ha de ser col•lectiva, per majoria simple sobre el total del Consell de Delegats i l’acta ha d’incloure, a més de la decisió presa, les signatures amb nom i cognom dels estudiants/es (delegat/ada o, en cas d’absència, subdelegat/ada) que hi ha participat en representació dels diferents grups classe.
  5. La Direcció del centre autoritzarà a exercir el dret a vaga únicament si es compleixen els requisits aprovats en aquest protocol.
  6. L’exercici individual del dret està condicionat a la autorització per escrit per part dels pares, mares o tutors mitjançant l’annex 1. El dia de la vaga a l’alumnat que no ha lliurat l’autorització, i no és al centre, se li considerarà falta injustificada i per justificar-la caldrà aportar la documentació que es requereixi (annex 1). L’Institut deixa constància, davant de les famílies, que no es responsabilitza de cap circumstància que pugui afectar algun alumne o alumna, durant aquestes jornades, si no assisteix al centre.
  7. Si, en alguna ocasió, el personal docent de l’Institut convoca o s’adhereix a alguna jornada de vaga, prèviament, les famílies rebran una comunicació on s’indicarà aquest fet i es donaran a conèixer els serveis mínims establerts.
  8. El centre, d’acord amb el consell de delegats, pot recolzar altres accions formatives relacionades amb l’exercici d’aquest dret.
  9. En l’exercici del seu dret a l’educació, l’alumnat pot decidir individualment la seva assistència a classe.
  10. És responsabilitat de l’alumnat que s’ha adherit a la vaga posar-se al dia en la feina que s’hagi realitzat a classe el dia de la convocatòria.