Jornada de portes obertes

Des de l’Institut de Roda de Berà us volem convidar a la jornada de portes obertes que farem el proper dia 29 de març de 2017, a les 15.30 h, per tal de poder ensenyar-vos les nostres instal·lacions i, encara més important, per transmetre el nostre projecte educatiu.

Tanmateix, pensant que moltes famílies no podreu assistir-hi, volem explicar-vos aquells aspectes que pensem que poden ser del vostre interès a l’hora de triar el nostre centre educatiu com a opció futura per als vostres fills i filles.

El nostre és un centre jove, ja que vam començar el curs 2010-2011. Aquest fet ens permet poder treballar d’una manera molt concreta que, entre d’altres objectius, inclou els següents:
—Atenem de manera molt personalitzada els nostres alumnes i en fem un seguiment del procés educatiu exhaustiu que implica professorat, tutors/ores i equip directiu.
—Som un equip docent amb una gran implicació per a l’educació i per posar en funcionament projectes que repercutiran en el desenvolupament de les competències bàsiques del nostre alumnat.
—Apostem per una educació clarament trilingüe. En la majoria de matèries —i al llarg de tot el curs— treballem aspectes en anglès per poder tenir així el domini d’aquesta llengua més enllà de la matèria específica. I oferim l’alemany com a optativa de segona llengua estrangera.
—Intentem desenvolupar a través d’activitats i, gràcies a una implicació molt important de tot el claustre, la cotutoria entre alumnes, no solament en l’àmbit acadèmic sinó que també en relació amb temes conductuals.
—Hem posat en funcionament un sistema de control i de disciplina, a través d’una aplicació informàtica, que permet fer un seguiment detallat de la conducta i el treball realitzat pel fill/a en qualsevol moment.
—Quan considerem que les necessitats educatives de l’alumnat van més enllà d’una atenció dins de l’aula ordinària, comptem amb un orientador educatiu al centre que treballa amb els alumnes i fa una atenció personalitzada a les famílies, així com amb el suport del psicopedagog de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic).
—Hem elaborat un sistema de desdoblament en totes les instrumentals: matemàtiques, anglès, castellà i català, on els alumnes treballen en grups flexibles amb la intenció d’atendre’ls d’una forma molt més individualitzada.
Esperem haver-vos orientat en el procés d’escollir centre per als vostre fills i filles i restem a la vostra disposició per qualsevol dubte o aclariment.

Per últim, ens agradaria convidar-vos a la xerrada de formació per a pares i mares “Les mares i els pares de les persones amb èxit”, que tindrà lloc el mateix dia 29 de març, a les 17 h, a càrrec d’Albert Valldosera, professor de l’Institut de Roda de Berà i expert en coaching.

Cordialment,

La direcció del centre