Valoració del procés de l’Avaluació triangulada realitzat a 4t ESO

Avui, que finalitza el 1r trimestre, l’alumnat de 4t ha fet l’informe post triangulada en el qual ha analitzat els canvis ocorreguts des de la reunió amb el tutor personal, la revisió dels acords presos i el disseny de noves propostes de millora de cara al 2n i 3r trimestre.

 

Per altra banda, durant les últimes setmanes hem pogut rebre informació per part de les famílies sobre el procés realitzat i algunes de les observacions que ens han fet sobre l’avaluació triangulada són aquestes:

“L’avaluació triangulada és necessària entre altres raons perquè:  

Permet prendre el pols al trimestre amb marge de rectificació.

– Comprometre la família en el procés d’avaluació d’una manera més implicada.

– Fer-nos corresponsables en el bon acompanyament de l’alumne en la gestió del temps i recursos. Aprenentatge que també s’ha d’aprendre i sovint sembla que ja s’hagi de saber. 

– Exigir que coneguem allò que l’alumne aprèn a classe i reflexionem sobre el mètode i objectius de l’aprenentatge (Les evidències presentar).

– Verbalitzar els encerts i els errors i convidar-nos a investigar els motiu.

– Proporcionar una visió 360 de tot el procés d’aprenentatge. Que no sigui una avaluació unidireccional.

– Fer respondre l’alumne davant del seu procés com a membre actiu en l’anàlisi i per tant, apel·lar a la seva responsabilitat. 

En definitiva, fer una avaluació tan complexe com ho és el propi procés d’aprenentatge incloent-hi tots els agents que hi estan implicats: mestres, pares i alumne.” M 

“Si tuviéramos que valorar la reunión en sí, la valoraríamos como excelente, en la reunión se  trataron  todos los temas de este trimestre. También es una buena oportunidad para conocernos tutor y familia lo cual es muy bueno de cara al alumno/a.” B

“La meva valoració de la triangulada és positiva. Aporta punts de vista i situacions diferents a les que una mateixa coneix i permet saber més coses de la teva filla i del procés d’aprenentatge en plena adolescència. És farragós haver d’observar i prendre notes durant el temps previ a la reunió. El fill/a és sent fiscalitzat i no actua amb prou naturalitat. Però després és satisfactori veure que el fruit de la trobada aporta coses noves a tenir en compte. El que més valoro és el resum final de la reunió, el compromís assolit per totes bandes a millorar alguna cosa de tot el que s’ha vist, fet o parlat.”  L

“Per part nostra l’avaluació va ser molt positiva i ens va ajudar molt a conèixer amb exactitud la situació acadèmica. Crec que és una fórmula molt interessant per tenir coneixement real de l’evolució dels nostres fills” P

Us agraïm molt la vostra col·laboració en el procés d’aprenentatge del vostres fills/es, així com la vostra aportació per tal de seguir construint i millorant conjuntament el projecte de l’Institut Bitàcola.

Bones vacances!