Una visita acollidora

El passat dijous dia 7, l’alumnat de 3r, vam rebre la visita d’un dels col·laboradors de la Proactiva Open Arms. Aquesta organització sense ànim de lucre, es dedica a salvar la vida d’aquelles persones que intenten arribar a Europa fugint de guerres, persecucions o pobresa.

L’home que va venir, ens va explicar que aquesta organització, s’havia creat a partir d’un home que era socorrista, i que en veure per les notícies que moltes persones morien en intentar venir cap a Europa, la seva filla va dir-li, que ell, essent socorrista, podia fer alguna cosa, i així ho va fer. Ell, junt amb un grup de socorristes que treballaven a les costes espanyoles, van decidir comprar un vaixell per poder transportar aquelles persones que trobaven a les costes d’alguns països com ara Síria, intentant arribar a Europa. A part, ell ens va explicar la seva experiència de com feien els rescats, i els problemes que tenien en fer-los… per a que ens conscienciéssim una mica més del que està passant en països no tan llunyans als nostres.

Des del nostre institut, com ens va semblar tan important el treball que feien en Open Arms, vam decidir posar una mica de la nostra part. Així que per una banda vam fer utilitzar fulls blaus per fer un mural simulant un gran mar amb paraules que representessin el projecte, i per altre costat, vam fer diferents tipus d’armilles salvavides, un objecte que representa molt bé aquesta organització, les quals vam penjar amb fils del sostre com podeu veure a les imatges següents:

Notícia escrita per Lucía Moya, alumna de 3r d’ESO