Internet Segura de tu a tu

Representants de l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Bitàcola finalitza el període de formació del projecte “Internet segura de tu a tu” dels Mossos d’Esquadra.

Aquest projecte emmarcat dins del Pla d’Acció Internet Segura del Cos adreçat als Centres Educatius i a les famílies, prepara alumnat de 3r d’ESO al voltant de l’ús responsable d’internet i de les xarxes socials amb l’objectiu que actuïn de mentors d’alumnat de 1r d’ESO.

En el nostre cas, setze joves han realitzat els tres tallers de formació, un d’ells a les dependències dels Mossos d’Esquadra a Barberà del Vallés, estudiant exemples d’usos inadequats de les xarxes socials.

Guanyar consciència i ser crítics a l’hora d’acceptar enviar la nostra informació personal a la xarxa, compartir o no fotografies amb persones gairebé desconegudes o aprendre a detectar perfils falsos han estat exemples de les tasques fetes durant aquesta formació.

El proper 25 de febrer arriba el moment de presentar-se com a referents davant de l’alumnat de 1r d’ESO i exercir de formadors i formadores, traslladant tots aquest coneixements rebuts.

Així doncs, el Bitàcola compta ara amb un nou perfil professional: mentors i mentores d’Internet Segura.