Tot viatjant pel món, descobrim les matemàtiques!

Tot viatjant com l’Indiana Jones per diferents països en cerca del tresor de l’origen de les matemàtiques vam anar a parar a l’antic Egipte, on vam descobrir que les unitats de mesura d’Egipte es van basar en el cos humà, i que la unitat de mesura estàndard per a la longitud era el colze real, és a dir, la distància des del colze del faraó fins a la punta dels dits, al voltant de 20,6 polzades és a dir, 52,3 cm.

Amb aquesta informació i calculant la mitjana del colze de 1r, vam poder saber quina mesura en colzes feia la pista de bàsquet del pati de l’Elisa Badia.

Vam seguir viatjant i vam arribar a l’antia Grecia, on cap a l’any 590 a.C., Thales de Mileto va aprofundir en els seus coneixements de geometria. Amb un pal, l’ombra  i el raig de sol va veure que es formava un triangle rectangle, com també amb l’alçada de la piràmide, l’ombra i el raig de sol. D’aquesta manera Thales va establir el seu teorema dient que en els triangles semblants: els angles són iguals i els costats són proporcionals. Utilitzant aquest teorema els joves de 1r van calcular l’alçada de la cistella de la pista, fent triangles rectangles amb els rajos del sol, l’ombra de cadascun d’ells i la seva alçada, equiparant-ho amb l’ombra de la cistella, raigs del sol i alçada desconeguda.

Tot un munt d’aprenentatges vivencials, on el treball en equip, la bona predisposició i el solet que ens va acompanyar en moments de fred, ens van ajudar a assolir un gran repte!