Tornejos de pati a l’Institut Bitàcola

Després de deixar passar aquestes primers mesos, a l’Institut Bitàcola ja hem començat els tornejos!

Atès que les activitats que més èxit tenien en els patis lliures són el futbol i el joc popular de matar, anomenat també balontiro, cementiri, etc. hem començat per proposar aquests. La idea és que juguin ara i acompanyar-los en l’adquisició de més graus d’autonomia per tal que siguin capaços, finalment, d’autogestionar els seus propis tornejos i activitats de pati.

Al torneig de Futbol-7 hi ha 5 equips i al de Dead Zone n’hi ha 7. La participació, també la de les noies, és molt major en el torneig de Dead Zone!

La normativa és pròpia i a cada jornada es tenen en compte, a més del resultat del partit, aspectes com la puntualitat, el muntatge i desmuntatge del material, el fair play i el comportament dels integrants del grup en el seu rol d’espectadors/es. Per a la classificació general també s’ha considerat positivament que l’equip fos mixt i que barregés alumnes de 1r i 2n ESO.

Des de l’Institut Bitàcola volem oferir a l’alumnat activitats que els interessin i que els diverteixin. Però entenent que també els patis són espais d’aprenentatge, no volem perdre l’oportunitat d’educar en valors. L’esport, com se sap, és una eina molt potent per fer-ho.

Fins ara la gestió l’han realitzada els professors d’educació física però aprofitant que aquest novembre els alumnes de 2n ESO comencen els espais de tècnics i que hi haurà 4 alumnes tècnics d’esports, és hora de passar-los el relleu… Esteu preparats/des?

Per uns patis actius i educatius!