TIRA-ME-LA: Joc popular, pronoms i història de la llengua catalana

Al primer projecte de llengua catalana de 4t d’ESO tenim tres objectius específics:

1. Conèixer la història de la llengua catalana
2. Experimentar jocs lingüístics
3. Conèixer el Quinto i jugar-hi
4. Saber l’evolució de la llengua catalana des dels seus orígens fins als nostres dies.
5. Treballar els pronoms febles com a tret d’identitat d’una llengua que en fa molt ús.

I és que ens hem adonat que un dels motius de la pervivència de la nostra llengua és precisament el seu ús lúdic al llarg dels segles.

Per altra banda, hem continuat treballant, com en tots els projectes lingüístics, la lectura literària com a font de plaer. Aquest cop, però, la lectura ha estat lliure i només tenia una obligatorietat: escollir-la a la biblioteca i fer-ne un Booktuber. Hem treballat així els espais públics especialitzats a compartir lectura: el físic de la biblioteca i el virtual de les persones que fan servir el YouTube per a parlar de literatura.

En fi, l’experiència lingüística des del punt de vista històric, lúdic i gramatical