Tallers de cinema a l’Espai Creatiu

Aquest trimestre hem iniciat l’espai creatiu de “Cinemes Bitàcola”. Aquest espai és una invitació a iniciar-se a la creació audiovisual amb l’objectiu de conèixer els fonaments del llenguatge audiovisual, experimentar amb diferents camps de creació i acabar generant un petit curt cinematogràfic.

Com cada espai creatiu, l’alumnat de 1r, 2n i 3r ha escollit especialitat segons els seus interessos. Així doncs, comptem amb grups que treballen sobre les BSO (Bandes sonores), en l’stop-motion, en l’animació a partir d’ombres xineses o bé en diferents gèneres cinematogràfics, com la comèdia, el terror, els westerns, el cinema social, entre d’altres.

Aquests dies, a més, hem comptat amb dues entitats especialitzades en el llenguatge audiovisual que han realitzat diversos tallers. L’equip de Primer Cinema del Caixa Fòrum, ens ha mostrat diferents trucs de càmera que va començar a utilitzar Mèliés en el cinema mut. També hem tingut un taller de Foley, que és el so ambient que genera i incorpora un dissenyador de so a totes les pel·lícules. Finalment, de la mà de la Fundació Sambori, i gràcies a un premi que varen guanyar els alumnes del Bitàcola, hem pogut dur a terme diverses sessions en què un director de cinema professional ens mostrava els passos que un equip de realització segueix en la producció d’una pel·lícula.

Esperem que gaudiu amb les fotografies i amb els curts, un cop acabats.