Aprenem Taekwondo: esports i valors

La setmana passada, emmarcat en els esports d’adversari, vàrem poder fer un tast dels esports de lluita amb els alumnes de 1r d’ESO.

Després de practicar exercicis de lluita alguns dies a classe d’educació física (excepte 1r B, que aquest trimestre va a aprendre natació a la piscina) i un cop havent demanat als alumnes que practiquen algun esport d’aquest tipus a nivell extraescolar que ens presentés el seu esport: karate, judo, taekwondo… La Judit C., practicant de taekwondo, va tenir la brillant idea de convidar el seu entrenador perquè ens mostrés de manera breu i pràctica en què consistia aquesta art marcial.

El passat dijous, doncs, va venir a l’Institut el Miguel Jordán, ex-diploma olímpic i internacional moltes vegades. Actualment és entrenador i dirigeix el Deportivo Jordán. Va ensenyar-nos l’essència de l’art marcial, vàrem practicar patades, exercicis de defensa personal i ens varen demostrar un punses, juntament amb la Judit.

A banda d’això, va parlar dels valors que transmet l’esport, de la importància de l’actitud, de la disciplina… Tant important per l’esport mateix com pels estudis o la vida. Va ser força educatiu el seu discurs!

Els alumnes s’ho van passar d’allò més bé i varen aprendre molt.