Som joves volcànics!

Aquest primer trimestre, des d’Espai Creatiu l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO treballa el projecte “Joves volcànics” dissenyat per l’Associació socioeducativa Rius en moviment. La Berta i la Maria, coordinadores de l’associació, ens han ensenyat a realitzar processos creatius grupals amb l’objectiu de fomentar la inclusió, l’autoconeixement, el diàleg, la transformació, la participació i la creació en l’alumnat.

Des d’aquesta perspectiva, cada grup treballa una de les següents propostes: “Cos i paraula”, “Cos i arts plàstiques” o “Cos i arquitectura”.  Totes les iniciatives vinculen el cos com a forma d’expressió amb una disciplina artística específica. Al llarg de les pròximes setmanes cada grup de treball començarà el seu procés de creació artística col·lectiu amb l’objectiu de crear una producció escènica de 10 minuts. Finalment, la inauguració de totes les creacions es durà a terme a la Mostra d’aquest primer trimestre que tindrà lloc el dia 20 de desembre. D’aquesta manera, les famílies podreu veure en primícia les creacions d’aquests mesos de treball que els vostres fills i filles han preparat per a vosaltres amb molta il·lusió i estima!

D’altra banda, aquest curs el nom del projecte “Joves volcànics” ens ha fet despertar moltes emocions. L’erupció volcànica de la Palma ens ha commogut i ens ha fet explosionar ara més que mai tota la nostra força i creativitat que enviem a tota la seva gent. Així com a tota la seva fauna i flora, que conformen un paisatge espectacular! És per això que tots els grups d’Espai Creatiu hem volgut representar un volcà amb els nostres cossos. I aquests són els resultats: