Seguim amb els apadrinaments lectors

L’alumnat de 1r d’ESO ens convertim en professors i professores de llengua catalana dues hores al mes. Fem el que s’anomenen “aparellaments lingüístics” amb l’alumnat de 4t de primària de l’Elisa Badia. Nosaltres som els seus padrins i padrines.

Aquest any no ens podem trobar físicament amb els nostres fillols i filloles, així que ens hem adaptat a la situació actual. Ara utilitzem el programa de videoconferències MEET que ens permet contactar i veure en directe la nostra parella lingüística.

Les setmanes que no contactem amb els nostres apadrinats i apadrinades, les aprofitem per llegir contes d’un llibre de primària. Després escrivim preguntes de comprensió lectora que formulem la setmana següent a la nostra parella. Paral·lelament, l’alumnat de primària també llegeix el mateix conte.

De vegades, la lectura es converteix en un joc. Llegim en veu alta, però creem dinàmiques que també ens permeten divertir-nos mentre aprenem. Però això ja us ho explicarem un altre dia…