Recitem quatre segles de literatura!

L’alumnat de 3r ens hem aplegat aquest matí per fer un recital sobre la literatura castellana més important dels segles XVI al XIX. Al llarg d’aquest segon trimestre, hem treballat textos d’El Quijote, El Lazarillo de Tormes, Fuenteovejuna i La Regenta i poemes de Góngora, Quevedo i Bécquer.

Després d’haver estudiat les principals característiques dels textos, ens vam proposar que la literatura cobrés vida i vam organitzar un recital literari per interpretar aquestes obres; això sí, aportant la nostra particular lectura des del segle XXI. Com a resultat, hem convertit el duel entre Góngora i Quevedo en una baralla de galls o la trobada de La Regenta amb Álvaro Mesía en una cita de First Dates. Tampoc han faltat moments d’emoció i interacció amb el públic, com ara l’apedregada d’una part dels assistents cap al Quixot o l’alçament del públic per assassinar el tirà Comendador de Fuenteovejuna.

El recital ha estat presentat per tres alumnes, en representació de cada grup-classe, i ha comptat amb la bona coordinació de dos tècnics de so que han amenitzat els moments de transició amb música jazz. Els mateixos alumnes han reconegut que l’organització d’aquest recital els ha permès entendre millor una literatura que, d’altra manera, els hauria quedat massa llunyana. Amb l’esforç i la il·lusió de tots, la literatura de fa segles ha cobrat vida al Bitàcola!