Presentem els Espais en Xarxa del 2n trimestre!

Aquesta mateixa setmana, tot l’alumnat de 2n i de 3r d’ESO ha presentat, de manera telemàtica, als seus companys i a les seves companyes els encàrrecs dels seus respectius Espais en xarxa (EX).

Els sis EX que treballarem en aquest primer trimestres són:

• EX – (2n A). Bitàcol-up. Aquest EX té com a objectiu crear una productora audiovisual encarregada de documentar les obres de millora del nostre Institut. En la pràctica, crearem quatre equips. Cadascun d’ells haurà de presentar una zona diferent de l’edifici renovat i entrevistar un membre de l’equip directiu o dels responsables de l’obra (arquitectes, obrers, etc.). El producte final será un vídeo que publicarem en la web de l’institut i en les xarxes socials.
  • EX – (2n B): Els rius com a motors de canvi (2nB) Aquest EX té com a objectiu estudiar la industrialització que va patir el Vallès Occidental en relació al Riu Ripoll. Finalment farem un estudi de l’aigua i l’entorn del Riu Ripoll al seu pas pel nostre poble, participant en l’informe Projecte Rius que organitza l’Associació Hàbitats. Finalment també farem un estudi d’altres cultures per conèixer la importància de l’aigua en els seves vides i observar diferències amb la revolució que va viure el Vallès.
  • EX – Gent gran de Barberà del Vallès (2n C) En aquest EX tornem a treballar amb l’Ajuntament de Barberà del Vallès i amb la gent gran. Aquesta vegada el nostre encàrrec i objectiu principal és que l’alumnat i la gent gran expliqui i intercanviï les vivències i experiències viscudes durant la pandèmia del covid-19. Per poder materialitzar el nostre encàrrec elaborarem el vídeo “Què m’ha sorprès? Què he après?” sobre les xerrades que hem dut a terme amb la gent gran.
  • EX – Sexualitat: Ciència i emocions (3r A). L’objectiu d’aquest Espai en Xarxa és explorar la sexualitat humana en moltes de les seves nombroses vessants: de l’anatomia dels aparells reproductors; com prevenir les malalties de transmissió sexual; com la societat està construïda al voltant del sexe i el gènere… L’encàrrec es centralitza en la generació de materials de divulgació sexual, en format exposició, per a treballar aquesta temàtica en els diferents cursos de l’Institut Bitàcola.
  • EX – Què respirem? Aire tòxic? (3r B) En aquest EX ens endinsem a través de la química a la contaminació de l’aire que respirem gràcies a un encàrrec de l’Ajuntament de Barberà. Ens han demanat que fem una recerca científica sobre els nivells de contaminació de les àrees de joc infantil de Barberà del Vallès (parcs i places públics), en relació a la quantitat d’àrea verda i trànsit proper a cadascuna d’elles. Per fer-ho disposem d’uns sensors d’alta precisió que mesuren les partícules en suspensió de diferents mides. L’informe resultant l’hem de lliurar a l’alcalde i a la regidoria de medi ambient al final de l’EX; tot un repte!
  • EX – Feminisme al Bitàcola (3r C) En aquest EX, un curs més, tornem a col·laborar amb l’Ajuntament de Barberà del Vallès. Enguany tenim quatre encàrrecs diferents: 1) Fer un anàlisi de l’Institut Bitàcola en clau de perspectiva de gènere; 2) Visibilitzar dones rellevants de la història; 3) Fer un itinerari feminista de la ciutat de Barberà del Vallès i 4) Organitzar la celebració del Dia de la dona a l’Institut Bitàcola.

Presentats els encàrrecs, ara ens toca treballar de valent per realitzar-los tot aprenent i gaudint d’aquesta oportunitat tant enriquidora.