Posar-se a la pell d’un docent creant Caixes d’Investigació

El repte proposat per les mestres de l’Escola Miquel Martí i Pol, conjuntament amb el grup de treball de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona Investiguem per Comprendreera ambiciós i l’alumnat de 2n i 3r d’ESO ha estat a l’altura.

Les Caixes d’Investigació són una proposta pedagògica que ha de permetre als infants de primària fer-se preguntes investigables, hipòtesis, cercar evidències i fer un producte final per tal de divulgar el seu aprenentatge. En definitiva, aquestes caixes són propostes potents per a treballar els mètodes de la ciència.

Després d’una visita a l’escola, on els infants ens van explicar la seva experiència amb les caixes d’investigació, va començar la feina de disseny i creació de les nostres propostes. Química mitjançant la fabricació del formatge o les infusions, el cervell amb il·lusions òptiques, la llum i el color per a treballar l’òptica… són algunes de les propostes que vam mostrar a l’escola i que en aquest gener presentarem al grup Investiguem per Comprendre.