L’EX “Transformem els espais” 20-21 ja té els seus projectes aprovats. Us presentem com milloraran els patis del Bitàcola.

A L’espai en xarxa “Transformem els espais” l’alumnat de 2nC ha treballat amb l’objectiu de millorar els patis del “Triangle” i de l’Escola Bressol. Per desenvolupar aquest projecte s’han fet 5 grups. Cadascun d’ells havia de compartir idees i propostes. Abans de començar l’alumnat ha pogut conèixer el mateix projecte que, fa quatre anys, van realitzar uns altres grups d’estudiants del Bitàcola. Concretament, a través la visió d’un vídeo i d’una galeria de fotos, ells van veure com, en el marc d’aquell primer espai en xarxa, els seus companys van millorar el pati construint tamborets, taules, i tot amb diferents tipus de fusta.

El projecte 2020-2021 va començar amb una inspecció dels patis on a l’alumnat se li va explicar com documentar fotogràficament cada pati. Després, ells mateixos van aprofitar la sortida per agafar mides dels objectes, reixes, i murs presents en cada espai. Tornant a l’aula amb tot el material recollit els grups van començar a fer debats sobre possibles solucions de millores. Després d’una setmana de treball intens cada col·lectiu va sotmetre les seves propostes a l’opinió de la resta de membres de la comunitat educativa del Bitàcola, compartint un formulari contenint totes les idees. En total, van participar 181 persones.

Entre les propostes hi havia: posar plantes en estructures reciclades com palets i pneumàtics; fer un grafiti; crear una galeria per exposicions temporals a l’aire lliure; posar jocs de taula; botiga per vendre; pintar la rampa de pujada i baixada al pati amb els colors del Bitàcola; posar altaveus per escoltar música durant la mitja hora de pati; bancs nous; posar un sac de boxa; posar pufs; pintar jocs a terra (oca, monopoli, xarranca, rellotge, etc); posar taules; posar un rocòdrom; posar un futbolín; posar una tela com a sostre perquè no hi hagi molt sol; canviar el sòl (suro, gespa artificial, ciment).

Arran d’una considerable participació (181 persones), la “botiga” va ser la proposta més votada (58,6%). Després d’aquesta enquesta els alumnes es van reunir amb la directora per avaluar quines propostes poden realment ser realitzades. A conclusió d’una successiva reunió de l’equip directiu, els projectes aprovats van ser els següents:

1. Palets enganxats a les reixes amb flors/plantes aromàtiques i medicinals;
  2. Plantes decoratives en pneumàtics;
  3. Puffs amb pneumàtics;
  4. Bancs i taules per crear zones destinades a jocs de taula.

Finalment, durant l’última setmana d’espai en xarxa cada grup s’ha encarregat de redactar un projecte definitiu amb pressupostos mides i fotomuntatges demostratiu de cada proposta. Els “Bitacolenses” de 2nC ja estan llestos per millorar el nostre pati, per millorar el nostre institut.