Les creacions finals de l’EG 12 d’octubre!

L’alumnat de 3r d’ESO ha finalitzat el segon Espai Globalitzat del curs: L’EG S’hauria de celebrar el 12 d’octubre, dia de la Hispanitat?. Durant sis setmanes, l’alumnat ha realitzat diverses tasques relacionades amb les dues creacions finals d’aquest projecte: El debat sobre el 12 d’octubre (individual) i el telenotícies vespre del 12 d’octubre (equip cooperatiu).

En el debat sobre el 12 d’octubre, l’alumne/a s’havia de posicionar sobre les següents qüestions: 1) Què (no) es commemora el 12O?; 2) El 12 d’octubre de 1492 va ser el descobriment d’Amèrica? i 3) El 12 d’octubre de 1492 va significar l’inici d’un genocidi? Totes elles treballades durant l’EG a través de l’elaboració de tres textos argumentatius.

Debat sobre el 12 d’octubre a 3r A Debat sobre el 12 d’octubre a 3r B
Debat sobre el 12 d’octubre a 3r C

I, per altra banda, a través d’un treball cooperatiu han realitzat un telenotícies amb una de les interpretacions del 12 d’octubre que hem treballat al llarg de l’EG (Hispanitat, Resistència indígena i Diversitat cultural):

Un dels telenotícies del 12 d’octubre de 3r A Un dels telenotícies del 12 d’octubre de 3r B
Un dels telenotícies del 12 d’octubre de 3r C

També hem realitzat una prova competencial sobre l’EG on es relacionaven tots els conceptes del glossari de l’EG i on es posaven a prova les competències treballades en aquest EG.