L’educació física a 1r d’ESO

L’educació física aquest primer trimestre de primer d’ESO ha servit a l’alumnat per endinsar-se en els jocs dels Patis CoEducActius, per reflexionar sobre els valors que volem transmetre en l’àmbit de l’activitat física i l’esport i per anar consolidant els hàbits saludables.

El primer projecte s’ha titulat Què hi podem fer als boscos de Barberà i l’alumnat ha fet recerca sobre els jocs populars i tradicionals i n’ha dissenyat un per portar-lo a terme davant dels companys. Algunes de les classes d’aquest projecte les hem fet al Bosc de Can Gorgs, i també l’última per celebrar l’aprenentatge: una cursa d’orientació!

El segon projecte l’alumnat ha reflexionat sobre el seu cos, observant les postures que adopta en caminar, córrer, assegut a la cadira o portant la motxilla de l’escola. A banda, també ha reflexionat sobre l’esmorzar, la condició física i sobre la relació que hi manté. Des de l’institut creiem que tots els cossos són vàlids i centrem la mirada en la millora dels hàbits saludables.

Després de vacances, tot l’alumnat de 1r d’ESO, farà natació a la piscina de les instal·lacions municipals de Can Llobet i a banda d’aprendre o perfeccionar l’esport de la natació, és un moment on reflexionem sobre els valors en el món de l’esport, tot portant i comentant notícies esportives que destaquen per algun valor.

Per unes vacances en moviment!